Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 met welk programma ik wil opstarten krijg ik een melding zoals:unable to open device com1.<BR>ik neem aan dat er dus iets niet klopt in het season app.
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 Heb je je compoort wel vrij is com 1 niet bezet door een programma of zelfs door je modem.<BR>En kijk of je de programmer op com 2 zet in de soft of hij het dan wel doet.<BR>Dit zijn de eerste dingen om te controleren.<BR>Succes Nowtv
Gast Geplaatst: 27 juli 2001 Geplaatst: 27 juli 2001 NOWTV heeft (alweer) gelijk. Ik heb af en toe hetzelfde: unable to open device com1<P>En wat blijkt dan:<BR>als ik mijn laptop opstart wordt het programma HotSync geladen om updates van/naar mijn palmtop te sturen. En juist ja, HotSync gebruikt com1. Ik doe dat updaten regelmatig dus wil ik gewoon dat dat programma autom. wordt opgestart.<P>Oplossing:<BR>Als ik wallbanger (WB) wil gaan gebruiken, klik ik voor het opstarten van WB eerst even met de rechtermuis toets op het icoontje van HotSync en sluit het programma. Daarna is com1 nl. weer vrijgegeven, vervolgens WB opstarten en voila.<P>----<BR>jack
Gast Geplaatst: 28 juli 2001 Geplaatst: 28 juli 2001 Fijn dat het soms toch wordt gewaardeerd dat men een ander probeerd te helpen.<BR>En op mijn andwoordt terugkomende er draaien bij een hoop mensen bepaalde programma,s op de achtergrond voor bv een link Pc Laptop of een ander device die een compoort vereist of het adres gebruikt om iets te delen.<BR>Dit komt naar voren als een melding dat de compoort niet te gebruiken is ,dus dit is vaak de eerste controle die je uit kunt oefenen om dit probleem te omzeilen.<BR>En in dit geval blijkt dat dus al voeldoende te zijn.<BR>Een ander probleem komt ook vaak voor dat het adres van de compoort in de Bios van de computer aangepast moet worden of zelf op beide compoorten het zelfde is ,dit vereist wel wat meer kennis maar kan met een beetje hulp of een andere pc wel worden opgelost.<BR>Succes en bedankt voor je positieve bijdrage<BR>*Nowtv*
satdr Geplaatst: 28 juli 2001 Geplaatst: 28 juli 2001 Hoi jongens,<P>Effe techn. vraag, gebruik season met notebook, zou er nog 1 willen gebruiken,<BR>maar heb maar 1 compoort, kun je iets doen met de printerpoort??<P><BR>SatDr Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Gast Geplaatst: 29 juli 2001 Geplaatst: 29 juli 2001 d'r zijn adapters van lpt->com om 'm door te stekkeren. zo loste we vroegen probleem op bij mensen die bv (is toevallig wel van toepassing) maar 1 com hebben 2xlpt en (ik zei vroeger!) 1 muis 1 printer en nog 1xcom apparaat.... werkt goed. Het is nu laat maar morgen ochtend gaat ik ff met notebook(armada-e500 ook 1xcom) proberen om m'n mastera en season2 ff goed te krijgen.. het moet kunnen. ik laat nog ff weten<P>-sky is indeed not the limit-
Aanbevolen berichten