Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Ik was vanmiddag bij mijn ouders die zowel de astra 1 als de astra 2 satelliet proberen te volgen met een elsat receiver.

Daarvoor hebben zij een diseqc 1.0 switch aangeschaft. Nu is het probleem dat ik niet precies weet hoe dit ingesteld moet worden...

Ik begrijp dat jullie waarschijnlijk geen elsat receiver hebben, maar algemene tips zijn ook van harte welkom!!

Dankjewel,

Arno Steenbeek

Geplaatst:

Hoi asteenb

De bedoeling van zo'n disecq switch is dat deze op commando van je ontvanger schakelt tussen lnb 1 en lnb 2. Ik neem aan dat je deze er al tussen gezet hebt.

Hiervoor moet je de ontvanger vertellen welke lnb naar welke satelliet kijkt.

Het moet mogelijk zijn om in het menu van jouw ontvanger te kiezen voor een optie "Disecq" Hier in vertel je de ontvanger dat je een disecq switch gebruikt. Meestal is dat een keuze voor "tone burst" of disecq 1>2 of 1>4

Als we er even van uit gaan dat je de twee schotels, of een andere combinatie van twee lnb's,goed hebt uitgericht moet het nu mogelijk zijn om je ontvanger te vertellen dat ie moet gaan inlezen op een van de twee satellieten. Het is wellicht mogelijk bij jouw ontvanger om er een naam aan je lnb te koppelen Zo iets als lnb 1 = astra 1 en lnb 2 = astra 2

Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden. Als het niet lukt blijf er maar een ding over.... de gebruiksaanwijzing....archhhhh....

Janhendrik....

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen