Ga naar inhoud


uitleg svp over usals


kbijl

Aanbevolen berichten

LS, kan er iemand uitleg geven (stap voor stap graag) hoe ik mijn tf 3000cipro werkende kan maken met de usals mogelijkheid. de lengte en breedte graden van Utrecht zijn bekend. ik heb dus de tf3000cipro en de diseq 1.2 met schotel van 80 cm werkende van 42 oost tot 30 west. Met name de 0 positie en de link naar Sirius enzo begrijp ik niet. Ik heb verschillende berichten gelezen maar ben de uitleg nog nergens tegen gekomen. Alvast bedankt voor de uitleg.

 

PS. Alle berichten op dit board over usals heb ik gelezen, maar nog steeds is het me niet geheel duidelijk ... t zal wel aan mij liggen .

PS 2 ook mijn mm module 1.02 en penta 1.1 is het slachtoffer geworden van de bug/virus, en nu werkt mijn mm module in geheel niet meer, al iemand een werkende oplossing ?

Dreambox 7020 Gemini 4.20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Met name de 0 positie en de link naar Sirius

 

De satellieten staan in een boog rond de aarde.

Je schotel met moter moet precies op die boog afgesteld staan om alle satellieten te ontvangen. Die afstellingen zijn allemaal verschillend op de aarde. Voor elke lokatie heb je een andere instelling.

Nu is het bij ons zo dat die instelling dusdanig is dat de motor op 0 graden moet staan en hij dan op 5 graden oost gericht moet staan wil hij precies over de satellietenboog lopen als je de moter de schotel laat draaien. Aangezien sirius precies op die 5 graden zit wordt dat door velen als uitgangspunt genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...