Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<P>Ik krijg totaal geen beeld met Wallbanger en season interface in combinatie met echostar ad3000ip. Wie helpt me?

Geplaatst:

Als je geen beeld krijgt maar wel communicatie op je computer ziet, dan zijn hoogst waarschijnlijk je operational key niet meer geldig (0c 0d 0e). Moet je even bij bijvoorbeeld eend de operational keys gaan halen. Deze invoeren bij wallbanger onde 0c 0d 0e en daarna zul je wel beeld hebben. <P>Mooier is het echter als je managmentkeys hebt.(mk01 en PPUA). Dan zul je namelijk ook de operationalkey voorbij zien komen. De MK01 en PPUA moet je dan invoeren, en dan even wachten tot er operational keys voorbij komen. Deze worden door Wallbanger vanzelf in het programma geplaats. Daarna heb je beeld.<P>suc7

Geplaatst:

Hoi, geef even wat meer info: wat voor kabel (nullmodem), wat voor com settings (9600 baud?), etc... en kijke even naar voorafgaande berichten, daar staan de settings die je moet gebruiken...

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Hoi, geef even wat meer info: wat voor kabel (nullmodem)<HR></BLOCKQUOTE> <P>Hoi ardvdw, Moet dat geen <B>Seriele</B> kabel zijn ??

Geplaatst:

Hallo,<P>Nee, gewone 1:1 RS232 kabel COM1, 9600 baud, 8 data bits, 2 stop bits, parity even. Maar heb iets gehoord van extra voeding, is misschien toch nodig. Weet alleen niet hoe ik die moet aansluiten.

Geplaatst:

Hoi,<P>Wallbanger doet helemaal niks. Heb ook Hbemu geprobeerd, maar doet ook niks.

• Moderator
Geplaatst:

met een mc 1489 op pin 14 een plus 5v en op 7 de massa.<BR>op de max232 pin 16 5v en op pin 15 massa.<BR>wel even de 5v (op de season)verbinding verbreken naar de box.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.