Ga naar inhoud


binnen kort een niet crashende windows ?


sinto

Aanbevolen berichten

Een Windows-computer die niet kan crashen, bestaat die? Volgens Dutch Network Engineers wel. Binnen het bedrijf heeft men een Windows-pc ontwikkeld die nooit meer vast loopt. Techneuten van het bedrijf uit Capelle aan de IJssel hebben naar eigen zeggen al hun ervaring met het Windows-besturingssysteem en hun hardware-kennis gebruikt om de pc en software zo op elkaar aan te passen dat vastlopen niet meer mogelijk is.

 

 

 

 

Het systeem werkt zowel met Windows 2000 Pro als met Windows XP Pro. De pc is geluidsarm gemaakt, waardoor deze geen ruis geeft in stille ruimtes. De prijzen van de super stabiele apparaten zijn volgens Dutch Network Engineers vergelijkbaar met systemen met dezelfde configuraties.

 

 

sinto's rule.....fun for everyone...

Link naar reactie
Delen op andere sites


En toch zal het systeem wel een keer crashen.

Mijn systeem crashed ook niet, althans niet zo gauw, maar de software die je erop zet die veroorzaakt juist de crash. Dus als ze een systeem hebben gebouwd wat stabiel kan kloppen, maar zodra je juist software erop installeerd kan het systeem ( lees windows ) wel crashen en heb je hetzelfde probleem. Ik bouw zelf mijn systeem en die crashed ook niet zo snel. Dat komt omdat ik goed oplet wat voor software erop komt en wat er word gedaan, maar vele beginner zetten er veel software erop en verwijderen ze het weer en dan weer andere erop en dan kan je dus een crash krijgen ( lees wel software crash ).

 

Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag.

 

[color:"blue"] Gegroet TazzMania [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk. Ik bouw en configureer al jaren computers en als je bepaalde softwarepakketten installeerd en verder niet meer aankomt zal de computer zo goed als zeker nooit crashen. Mensen die nogal eens software installeren om uit te proberen lopen veel meer kans op een crash. Vooral met WindowsXp is de kans op crashes heel laag heb ik ondervonden. Voorwaarde is wel (bijna altijd) goede hardware én daar de goede drivers bij. Ik ben zeker geen Microsoft fan maar Windows krijgt vaak de schuld dat iets niet goed werkt, terwijl dat vaak aan drivers (die dus van de fabrikant van de hardware moeten komen) ligt...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Windows krijgt vaak de schuld dat iets niet goed werkt, terwijl dat vaak aan drivers (die dus van de fabrikant van de hardware moeten komen) ligt...

 

Ben ik inderdaad met je eens winwiz. Alleen denkt iedereen ik installeer windows met de windows drivers ( op cd ) en dan moet het toch werken. De meeste vergeten dan dat ook juist die drivers van de hardware fabrikanten komen en die dus ook een crash kan veroorzaken. Zo zijn er ook een aantal proggies ( zoals defragmenter ) die van andere software fabrikanten komen en geoptimaliseerd worden door MicroSoft.

 

[color:"blue"] Gegroet TazzMania [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het althans een leuk bericht en zie met verlangen ernaar uit dat die zooi eindelijk eens correct werkt.

 

en, het moet mogelijk zijn.... Hardware versus Software afstemmen.

 

want een crash heb ik sinds een jaar niet gehad... een zelf veroorzaakte fout door in de registry te rotzooien wel.. maar dat is hobby.

 

maar als een crash betekend dat alle aktiviteiten gestaakt zijn en de oplossing die nu gesuggereerd wordt betekend dat er urenlang gewacht moet worden totdat de aktiviteiten afgebroken of genegeerd worden is dat een heeeeeeeeeeeeel flauwe reklame campagne.

 

cheers

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sinto,

 

Het bedrijfje is al enige tijd bezig met dit product. Het is wel zo dat je alleen de niet crash garantie krijg als je de door hen geinstalleerde software gebruikt. Even een pakketje uitproberen is er niet bij, dan wordt de stabiliteit niet meer gegarandeerd. Het bedrijf heeft uitgezocht welke pakketten elkaar niet bijten en op welk OS het goed werkt.

 

Flappie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch ff aanhalen dat de produkten van Microsoft mij nooit hebben tegengevallen.

 

Onder win95 had ik 3 tot 4 keer mijn pc laten vastlopen ,maar sinds win 98 is dit mij niet meer voorgekomen.

 

Nu werk ik met linux een 5-tal maand en tot hiertoe verloopt alles vlekkeloos...ben natuurlijk nog aan 't leren hé!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows is zeker niet slecht,

anders zou het ook geen marktleider zijn.

 

Maar wat betreft vastlopen,

dat kan je evengoed bij een linux systeem,

nu schop ik mischien tegen enkele hun schenen maar dat is de realiteit.

 

Microsoft is op de moment samen met MacOs vind ik de gebruiksvriendelijkste OS.

Linux is die achterstand ook aan het inhalen, doormiddel van hun rpm's op te stellen met een wizard.

 

Een probleem bij XP is dat de drivers een certificaat moeten hebben, veel drivers hebben geen geldig xp certificaat dit leid "soms" tot problemen.

 

Persoonlijk vond ik ME een blunder van Microsoft, deze heeft wel wat nalatigheid gekregen qua veiligheid.

 

We kunnen pas oordelen over "LongHorn" als deze versie officieel gepubliceerd word. De versie die men al kan downloade is nog maar een RC2 versie maw een van hun BETA TEST versies. Deze zit dus nog vol met lekken, conflikten etc..

 

De grootste verbetering in microsoft is hun gebruik van hun register, in XP is het opnemen en wegsteken van data in het register een knap uitgedoktert systeem, zoals vele mischien al wel opgemerkt hebben heeft deze een totaal andere structuur dan de voorgaande, eens kijken hoe het op de longhorn gestelt is dus.

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...