Ga naar inhoud

Kernel wil volgens mij niet helemaal....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede Dreamers,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een mooie Dreambox met een 120 GB hdd (een goedgekeurde HDD).

In het begin is mij opgevalen dat de Linux kernel helemaal deed opstarten (hiermee bedoel ik dat ik veel meer text over het beeld zag gaan als ik mijn dreambox deed opstarten.

Naar het plaatsen van de HDD is mij opgevallen dat de kernel nog maar gedeeltelijk doet opstarten (ik zie nog maar een paar regels voorbij komen).

Mijn Dreambox doet verder nog wel alles en werkt naar mijn mening voor 100% ik kan zelfs de HDD benaderen.

Weet iemand wat het "probleem" is of is dit "normaal" (Ik heb een andere Dreambox met de zelfde software gepatcht en deze heeft het probleem niet, deze heeft wel geen HDD).

Veel Dream plezier,

Satelliet Piraat

Geplaatst:

Niet helemaal zeker, omdat ik geen HD's in m'n dreamboxen heb, maar volgens mij komt dit doordat er een aantal modules + commando's niet kunnen worden uitgevoerd wanneer je geen HD hebt.

Bijvoorbeeld, het mounten van een HD geeft een errormelding wanneer geen HD aanwezig is. Bij een aanwezige HD krijg je helemaal geen melding. Dit met nog een paar van die commando's maakt dat je minder text te zien krijgt!

Maak je maar geen zorgen:-)

PosiXX

Geplaatst:

heb je soms je teevee op de onderste scart geprikt ipv de bovenste??

Alleen de bovenste scart geeft de hele opstartreutel.

De tweede alleen een beetje.

Daarna zal ie wel van de console af geschakeld worden ofzo.

groet...

Ben benieuwd of dattut is.

Geplaatst:

Het was inderdaad de scartkabel, ik heb ze omgewisseld en ik kreeg weer netjes alles te zien.

Bedankt voor de tip.

Groetjes,

Sat Piraat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen