Ga naar inhoud


Xsat DTVA alternatief voor C+ dozen?


M_Z

Aanbevolen berichten

Leuke ontvanger gezien, de Xsat DTVA. Een klein doosje met ingebouwd Mediaguard. Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met dit ontvangertje? Hij is zeer gunstig geprijsd en zou dus een alternatief kunnen zijn voor de naar verhouding veel te dure C+ dozen zoals Strong en Philips.

 

- Slechts 18 cm breed !

- Full MPEG2/DVB-S ETS 300 421 compatible

- Automatic or manual channel searching

- Embedded mediaguard

- Multi language OSD (incl. DUTCH)

- 2 cardreaders (normal & SIM)

- Upto 3500 channels

- EPG data by EIT (ETS 300 468)

- PAL/Secam/NTSC standard

- Software update by satellite

- Connection by scart (power & LNB input in scart)

 

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij lijkt heel sterk op de xsat410 qua mogelijkheden, maar het probleem bij xsat blijft volgens mij dat ze geen mogelijkheid hebben voor CI en dat ze niet te patchen zijn naar allcam.

 

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi M_Z,

 

Heb onlangs het handboek voor deze ontvanger ingekeken, ziet er inderdaad leuk uit maar is zeer beperkt in zijn mogelijkheden.

Volgens het handboek is er slecht EEN F-connector, EEN Scart aansluiting, en een 220 V aansluiting.

Dus geen mogelijkheden voor VCR, Video en Digital Audio.

Geen seriele poort voor Firmware updates en settings.

 

Conclusie: mooi maar saai dingetje.

 

groeten

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij verschilt niet veel van de Xsat410 ,

 

Tenminste de mogelijk heden.

het enigste is eigenlijk het nadeel en da's wat GAMGRA al had op genoemd..

 

Wil je een Xsat neem dan de Xsat410..

 

 

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb er nu een weekje mee kunnen stoeien en het bevalt wel. Wat betreft de wat mindere mogelijkheden dient men wel te bedenken dat in eerste instantie het idee is om deze ontvanger in een caravan of andere beperkte ruimte te gebruiken.

 

Aan de andere kant, op een seca-doos kan ik niet zomaar een 4-voudige diseqc switch of een diseqc motor aansluiten en op dit ding wel.

 

Het zappen gaat redelijk vlot, tenzij je dat via de kanalenlijst wilt doen, dan scrolt de regel vrij langzaam naar beneden.

 

Wat betreft de aansluitingen: vanaf de tuner loopt een vaste scartkabel naar de tv. Die scartstekker is voorzien een LNB aansluiting en een ingang voor de meegeleverde netvoeding. Dit zorgt voor zo min mogelijk kabels naar het kastje, maar ook voor geen andere aansluitmogelijkheden (Eventueel kan je een vcr doorlussen op een tweede scartaansluiting op de tv).

 

Als laatste valt mij op: de tuner kan flink warm worden, dus niet helemaal verstoppen bij inbouw.

 

Hoi, Swaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel erg blij verrast met de software mogelijkheden van dit apparaat.

Natuurlijk zijn de aansluitmogelijkheden beperkt, maar dat hangt ook af van de creativiteit op dat vlak. Vrijwel elke video heeft tegenwoordig een tweede scart aansluiting, en dat lost de problemen dan ook op van de vaste enkele scartkabel aan dit apparaat. De video heb ik aan de stereo installatie gehangen, en zo heb ik ook een mooi geluid van de satontvanger. Er zijn ook scart schakelboxjes waarmee je de audio signalen kunt aftappen en de video met een enkele scart zou kunnen aansluiten. Al met al dus voldoende oplossingen voor de enige beperkingen.

De software daarentegen is erg volwassen. De verschillende satelliet combinaties met diseqc en toneburst switches zijn ongekend. Wat mij wel is opgevallen dat je hierbij echt goed moet nazien of je een Toneburst switch of een Diseqc switch hebt, want als dat niet juist staat werkt het niet! Bij veel andere ontvangers wordt hier geen onderscheid in gemaakt en werkt mijn toneburst switch ook met de diseqc instellingen. Maar door deze correcte instellingen is het dus ook mogelijk om 4 schotels te schakelen via 1 coax kabel!

De importeur geeft nog niet veel software-ondersteuning aan de dealer. Mijn dealer zegt dat ze ermee bezig zijn om de software via een seriele kabel in te krijgen. Maar dat wil nog niet echt vlotten. Ook is het nog niet mogelijk om de settings over te lezen naar een andere ontvanger. Deze mogelijkheid zit wel in het menu, maar er is geen kabel beschikbaar hiervoor. Toch heb ik op de bekende Belgisch-Franse xsat site een kabeltje gevonden waarmee je hem aan de PC zou kunnen koppelen. Zijn er hier mensen die voorlopen op de ontdekkingen die de importeur nog niet heeft gevonden?

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hier zijn nog enkele links voor firmware en kanalenlijsten voor de DTVA. Je kunt Maestroflash gebruiken (eigenlijk voor de 410, maar dus ook voor de DTVA).

 

Het kabeltje moet je zelf maken, het is nog niet te koop:

Alle info over de DTVA, firmware en beschrijving kabel

En hier vind je het project van de settings editor die ook te gebruiken valt voor de DVTA:

MaestroList, uiteraard in het Frans

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Amstaff,

 

Hoewel het Pace kabeltje,(nogal prijzig zeg), ook interessant is, vooral voor mensen die geen scart aansluiting e.d hebben; is het kabeltje waar @ M_Z over spreekt effe anders, het M_Z seriele kabeltje is meer bedoelt om decoder settings en eventueel Firmware aan te passen.

 

groet

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kan hier nog niet erg warm voor lopen.

 

Is welliswaar errug klein, past daardoor welligt in een caravan, maar wordt ook erg warm en loopt na een kwartiertje sappen vast.

Decoder is niet meer "los" te krijgen.

Maar misschien weet ik hem nog niet goed te resetten.

 

Conclusie: heeft de software voor een grotere broer maar kan het (nog) niet aan.

 

ps. Komt uit de keuken van Pace

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...