Satwizard Geplaatst: 11 april 2003 Geplaatst: 11 april 2003 Ik zag zojuist dat bij de video instellingen ook de optie YPbPr wordt aangeboden. Dit is de afkrting voor component outout, de beste beeldweergave mogelijk en bescikbaar op duurdere DVD spelers en plasma TV's. Volgens mij zit deze optie voor het eerst in de release van 6/4/03 van Traveller. Klopt dit en weet iemand of het ook echt functioneert ? Zou wel heel mooi zijn, alleen nog even een SCART-componenet kabel op de kop tikken, maar die zijn er wel dacht ik.... Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,
Gast Geplaatst: 12 april 2003 Geplaatst: 12 april 2003 Satwizard, was mij ook al opgevallen, zie hier Zat al in een eerdere release (volgens mij onderdeel van de 1.05.3a5 release). Ik heb wel gemerkt dat instellen op YPbPr na een reboot de kleuren verstoort, als hij via de standaard scart is aangesloten, dus ik heb wel het idee dat het functioneel is. Ik heb alleen nog geen geschikte kabel gevonden van scart naar component (3x tulp), en ik denk dat dit ook afhankelijk is van hoe de dreambox het uitstuurt op de scart. Maar ik hou me aanbevolen als iemand anders een juiste kabel weet, mijn tv kan er prima mee overweg (heb mijn PS2 ook via component aangesloten, perfect beeld zeker de spellen met progressive scan zoals Tekken 4 en Burnout 2). Gr, Franso
Satwizard Geplaatst: 12 april 2003 Auteur Geplaatst: 12 april 2003 Kijk, dat biedt perspectief. Heb je wel een mooie TV als die componenet input heeft, ik wil hem gebruiken voor mijn beamer. Ik dacht scart-componenet wel te hebben gezien bij de Mediamarkt, maar weet het niet zeker. Ik ga zeker eens rondkijken... Blijft openstaan of iemand hem echt functinerend heeft gezien en oordeel over verschil in beeldkwaliteit Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,
stef080 Geplaatst: 12 april 2003 Geplaatst: 12 april 2003 RGB doe ik op de volgende manier met mijn (Sony) projector. SCART Pin 5 Blauw GND Pin 7 Blauw Signaal -> tulp bl Pin 9 Groen GDN Pin 11 Groen Signaal -> tulp gr Pin 13 Rood GND Pin 15 Red Signaal -> tulp rd Pin 17 Sync GND Pin 19 Sync Signaal -> tulp sync Zet in je menu van de projector de input op DTV-GRB of Computer. Je moet uiteraard wel goeie coax gebruiken. Zo kan je ook je dvd speler aansluiten die geen YPbPr heeft maar wel RGB op de scart. Misschien heb je hier iets aan. Gr. Stef.
Satwizard Geplaatst: 13 april 2003 Auteur Geplaatst: 13 april 2003 dank voor je input. Jouw oplossing lijkt mij iets van RGB gerbuiken als input voor de SONY. Die kan inderdaad computer signaal met splitsing naar 5 signalen verwerken, ik dacht rood, groen, blauw, h/v en sync. Maar dit is geen component per saldo, daarvoor heeft de sony ook een sndere setting. Wat is nu het verschil in beeldkwaliteit ? Want RGB is ook al erg denk i (Voor mijn DVD speler gebruik ik nu componenet op mijn SONY VW10HT , wel een plaatje om van te dromen !!) Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,
stef080 Geplaatst: 14 april 2003 Geplaatst: 14 april 2003 YPbPr zou in theorie iets beter moeten zijn dan RGB. Ik heb het getest met mijn DVD speler, het lijkt dat het beeld iets vloeiender is maar veel verschil kan ik niet ontdekken. Ik weet niet hoe dat met de DB is. Ik zal morgen eens testen of dit werkt. Jouw Sony projector heeft een sync stripper. Je hoeft alleen maar pin 9 van je scart (Composite sync) aan te bieden op de sync tulp van je projector. De projector stript de sync netjes van de composite zodat je RGB kan gebruiken.
rai Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 Is er misschien ook nog een mogelijkheid om de DB direct op een PC monitor aan te sluiten (XGA, VGA, etc)?
Gast Geplaatst: 17 april 2003 Geplaatst: 17 april 2003 Ik heb es even zitten stoeien met kabeltjes en soldeerapparaat. Op basis van de nieuwe release 105_4.5 heb ik met de volgende kabel de dreambox aangesloten op mijn Toshiba TV met component ingang: Scart (RGB) Component (YUV) --------------------------------------- Pin 5 Blauw aarde ---> U Blauwe connector aarde Pin 7 Blauw -----------> U Blauwe connector Pin 9 Groene aarde --> Y Groene connector aarde Pin 11 Groen ----------> Y Groene connector Pin 13 Rood aarde ---> V Rode connector aarde Pin 15 Rood -----------> V Rode connector En het werkt! Prima strak plaatje, natuurlijk wel ook bij de video settings YPbPr selecteren. Eigenlijk een redelijk recht-toe-recht-aan kabel. Is wel verkrijgbaar in de handel, maar je moet wel even zoeken (een betaalbare is van profigold). Jammer genoeg is het niet in het progressive scan formaat (volledige beelden ipv halve beelden = interlaced), terwijl de hardware dit op zich wel ondersteunt. Misschien iets voor een toekomstige release, ik hou het voorlopig even op RGB (wat met de nieuwe release ook werkt, het groene beeld probleem waar ik last van had is ook verholpen). Met RGB/scart kabel schakelt mijn televisie ook automatisch over op de scart ingang en op het juiste (breed)beeld formaat, en kwalitatief is er niet echt zichtbaar verschil. Ik vraag me trouwens af of de uitzendingen normaliter in interlaced formaat zijn of in volledige beelden: pas dan zou progressive scan echt het gewenste resultaat geven. Weet iemand hier iets van? Met DVDs is het over het algemeen in vol-beeld formaat opgeslage, en met een progressive scan dvd speler en TV is het resultaat verbluffend. Ik zou hetzelfde wel willen met mijn dreamboxje!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen