Ga naar inhoud


help cdrom speler foetsie?????????


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een dualboot gemaakt op mijn laptop met XP home en 98.

 

Dit werkt perfect, alleen de cdrom speler is foetsie in win98?? tijdens de win98 installatie was hij er wel omdat ik van cd heb geinstalleerd .

 

Kan ik ook win98 er overheen kopieren, misschien dat tijdens de installatie iets fout is gegaan.

 

Als ik dat doe ben ik bang dat ik het bootmenu vvan winXP overschrijf omdat ik dan een installatie moet doen vanaf een opstartdiskette.

 

Zijn er tips voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites


niet kopieren... dat gaat altijd fout!

 

neen in beveiligde modus opstarten als je na het dualboot op win98 bent en dan de optie reparatie / herstellen systeembestanden kiezen....

 

maar ik zou eerst eens in het apparaatbeheer kijken wat daar aan hardware aanwezig is, misschien kun je makkelijker middels nieuwe hardware (en dan zelf kiezen/selecteren) de cd-rom drive weer toevoegen.... Zal wel aan de drivers gelegen hebben die win98 niet gevonden heeft na herstart.

 

cheers

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IDE drivers die bij het moederbord horen installeren is vaak een oplossing.

Wat soms ook wel wil helpen is een dos-installatiedriver van een willekeurige cd-rom speler pakken, die installeren, 1x laten booten en vervolgens de regels die hij in je autoexec.bat en in je config.sys heeft gemaakt weer wissen.

 

klinkt omslachtig maar werkt meestal wel.

 

 

suc6,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat de win98 installatie niet goed is gegaan ook een aantal foutmeldingen gehad.

 

Oke, ik ga dus win98 er overheen kopieren hoe kan ik dat het beste doen zodat niet mijn bootmenu word overschreven van win xp???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...