Ga naar inhoud

Duidelijkheid Dreamb. en MM

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik zit met de vraag wat de bevindingen zijn van mensen die een Dreambox i.c.m. een magicmodule gebruiken. Zelf heb ik een officiele kaart van canaal digitaal die ik in de magicmodule stop. Mijn bevindingen m.b.t. de dreambox / magicmodule combinatie en de verschillende crypts zijn:

- Beeld en geluid met Tetracrypt 1.0 ,echter geen update van de officiele seca kaart.

- Geen beeld, geen geluid met Pentacrypt 1.09 ,echter WEL wordt de seca kaart geupdate.

Wat ik nu dus doe ik bij codewissels pentacrypt 1.09 erop zetten om de nieuwe codes te ontvangen, en daarna weer tetracrypt 1.0 erop zetten om vervolgens ook met de kaart te kunnen kijken.

Ik ga vanmiddag nog eens expirimenteren met Pentacrypt 1.05 . Mocht deze beeld en geluid geven, er vanuit gaande dat deze ook AU is dan is dat mogelijk de beste versie voor de dreambox. Ik vind het trouwens best hinderlijk dat de MM zo slecht ondersteund wordt.

Wat zijn jullie ervaringen?

Greetz!

Geplaatst:

heb je de golkeeper goed staan in de magic cam

krijg als het goed is morgen mijn axas weer terug voorzien van een nieuwe flash dan zal ik laten weten of de seca2 werkt met de orginele kaart van canal+ in de dreambox

ik test hem voorlopig alleen met de tetra omdat ik de penta niet meer vertrouw

maar volgens kennissen werkt de orginele seca2 kaart prima met de tetra 1.0 in andere ontvangers dus ik zou niet weten waarom hij niet in de dreambox zou moeten werken

voorheen werkte de axas prima in de dreambox

Geplaatst:

Hoi,

Goed nieuws dat Seca2 blijkt te werken. Ik hoop alleen dat de kaart wordt geupdate. Tetracrypt lijkt het beste te werken, maar zoals ik al zei, ik krijg er geen updates mee. Ik heb nog even getest met Pentacrypt 1.05 . Ook deze geeft bij mij geen beeld en geen geluid met de originele seca kaart. Wat mij trouwens wel opviel, na + / - 15 minuten zwart beeld kreeg ik met pentacrypt 1.09 plotseling wel beeld en geluid. Vreemd. Na doorzappen alles weer zwart.

De pentacrypt versies werken met funcards trouwens wel prima, maja, daarvoor hebben we traveller ;-) dat werkt véél fijner.

Vanuit mijn ervaringen tot dusver denk ik het volgende te kunnen zeggen (correct me if i'm wrong):

M.b.t. originele seca(1) kaart canaal digitaal:

- Geen beeld en geluid, waarschijnlijk met alle pentacryptversies dit probleem.

- Pentacrypt zorgt wel ervoor dat de kaart de update meekrijgt

- Wél beeld en geluid met tetracrypt 1.0 en - mijn ervaring - géén updates van de kaart.

Ik ben benieuwd wat het straks wordt met seca2. Hopelijk werkt die wel met pentacrypt. Of anders met tetracrypt mét update ondersteuning.

Owja, heb trouwens de goalkeeper altijd op off dus dat moet goed zijn.

Ziet er in elk geval naar uit dat ik zal bijven wisselen. Tetracrypt om te kijken, en 1x in de zoveel tijd ff pentacrypt om te updaten.

Wat betreft de betrouwbaarheid van de pentaversies, ik geloof dat alleen 1.10 en 1.11 op t moment gevaarlijk kunnen zijn. 1.09 is oké.

Greetz!

Geplaatst:

Inderdaad. Ik ga er vanuit dat dit aan de dreambox ligt en niet aan de module of kaart dus dit is een B U G , en een irritante ook.

Greetz!

Geplaatst:

Voor zover ik weet leest de 1.09 helemaal geen originele seca kaarten. In geen enkele ontvanger. Zal dus geen bug van de dreambox zijn.

Tox.

Geplaatst:

Penta 1.09 in een Org. MM 104 leest ook de nieuwe kaart van canal+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen