Ronaldd Geplaatst: 16 april 2003 Geplaatst: 16 april 2003 Ik neem aan dat je een traveller image gebruikt. Als je wilt uitzoeken of het een software probleem is raad ik je aan de de vorige originele beta (105_3a) te testen en te vergelijken met resultaten die je nu hebt. (omdat traveller image daarop gebaseerd is) Als je dan verbetering ziet dan denk ik dat traveller iets moet doen aan geheugen gebruik. Als resultaat niet beter wordt denk ik toch eerder dat je schijf te langzaam is. Ik heb met mijn 40G 5400 toeren schijf met originele images (en die ik zelf maak) echt geen AV sync problemen. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
tCC Geplaatst: 16 april 2003 Geplaatst: 16 april 2003 @Ronaldd, af en toe tijdens het tv kijken wil de box wel heel eventjes schokken (blokjes in beeld), volgens mij gaat het juist op die punten mis met het afspelen. domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Gast Geplaatst: 17 april 2003 Geplaatst: 17 april 2003 Dat is mijn probleem dus ook 3 tot 5 min perfect beeld, dat ineens een schokje in beeld en weg sync, Ronaldd welk bestandsysteem gebruik jij, ik gebruikt ext3.
Ronaldd Geplaatst: 17 april 2003 Geplaatst: 17 april 2003 Citaat: af en toe tijdens het tv kijken wil de box wel heel eventjes schokken (blokjes in beeld), volgens mij gaat het juist op die punten mis met het afspelen. Idd AV gaat bij afspelen uit sync lopen als er storingen in het beeld voorkomen. Deze zijn goed verklaarbaar en treden gelukkig wijnig op. Deze hebben dan ook niets met de gebruikte image of hdd te maken en zal door verbetering van de afspeel software moeten worden opgelost dwz de AV sync moet terug zijn voordat je AB hebt kunnen pakken. Ik krijg echter de indruk dat veel mensen erg vaak AV sync problemen hebben, dat ligt naar mijn idee aan hardware (hdd) of gebruikte image. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Ronaldd Geplaatst: 17 april 2003 Geplaatst: 17 april 2003 Citaat: Dat is mijn probleem dus ook 3 tot 5 min perfect beeld, dat ineens een schokje in beeld en weg sync, Ronaldd welk bestandsysteem gebruik jij, ik gebruikt ext3. Bij satelliet ontvangst mag het niet zo zijn dat iedere 3-5 min een zichtbare storing in signaal ontstaat. Ik kon rustig een complete speelfilm zien zonder last te hebben van AV sync problemen. Echter alles wat ik heb opgenomen heeft reclame dus een storing tijdens fast forward zie je dan niet. Zoals eerder gemeld gebruikte ik lang ext3 totdat van de ene op de andere dag de AV sync problemen iedere paar minuten optraden. Een format naar reiserfs zorgde ervoor dat de problemen weer over waren (een format naar ext3 had ool wel gewerkt denk ik). Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
tCC Geplaatst: 17 april 2003 Geplaatst: 17 april 2003 Citaat: en zal door verbetering van de afspeel software moeten worden opgelost dwz de AV sync moet terug zijn voordat je AB hebt kunnen pakken. ik hoop in ieder geval dat Dream hier iets kan/gaat doen domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen