Gast Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 Ik heb met het testen van images vanaf de Harde schijf een paar mapjes hierop aangemaakt. Nu zou ik deze weer willen verwijderen van deze schijf. De mapjes krijg ik wel leeg, alleen blijven de directories hier nog steeds op bestaan. Met welk commando krijg ik deze weg?
thomask Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 Citaat: een paar mapjes hierop aangemaakt. Nu zou ik deze weer willen verwijderen van deze schijf. RMDIR(1) FSF RMDIR(1) NAME rmdir - remove empty directories SYNOPSIS rmdir [OPTION]... DIRECTORY... DESCRIPTION Remove the DIRECTORY(ies), if they are empty. --ignore-fail-on-non-empty ignore each failure that is solely because a directory is non-empty -p, --parents remove DIRECTORY, then try to remove each directory component of that path name. E.g., `rmdir -p a/b/c' is similar to `rmdir a/b/c a/b a'. -v, --verbose output a diagnostic for every directory processed --help display this help and exit --version output version information and exit
Gast Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 Bedankt nu zegt hyperterminal dat de directory niet leeg is terwijl Total Commander hierin niets meer laat zien.
Ronaldd Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 met rm -rf <dir_name> kan je recursief ® en zonder vragen (f=force) directories weg gooien, ze hoeven dan niet leeg te zijn. PS als rmdir klaagt dat dir niet leeg is doe dan eens 'ls -a' in die directory. Dit laat ook hidden files (beginend met . ) zien. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 Natuurlijk kan het ook als je een ftp verbinding maakt, dan hoef je niet alle commando's te geven maar een paar mapjes selecteren en effe op DEL drukken. Greatz , Sat piraat
Gast Geplaatst: 15 april 2003 Geplaatst: 15 april 2003 tsja satpiraat...en dat wil nou net niet met directory. vandaar de vraag. ik had hetzelde. en met RM -RF wil het wel.
Gast Geplaatst: 16 april 2003 Geplaatst: 16 april 2003 Bedankt allen. Ik ben eindelijk van die testdirectories af. E.e.a. was gekomen met het prepare commando. Deze maakte een mapje aan, maar helaas wou de dreambox hiermee niet mee opstarten. (Dbox2world met een nieuwe image van jouw pagina Ronaldd)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen