Gast Geplaatst: 18 april 2003 Geplaatst: 18 april 2003 hoi allemaal, Als het goed is wordt ik de gelukkige bezitter van een JVC GDV4210 plasma en daar wil ik mijn humax op aansuiten. Aangezien dit een proffessioneel scherm is, zit er geen scart-aansluiting op, maar enkel YC en BNC pluggen. YC- aansluiten zal geen probleem zijn, maar dan heb ik in de slaapkamer zwart-wit beeld en is het optimaalste signaal niet gebruikt. Daarnaast is het zo dat de plasma het liefste aangestuurd wordt door RGB-signaal. Ik dacht slim te zijn om een scartkabel aan een kant door te knippen en vervolgens op de kleuren rood groen en blauw inclusief de massa, daar bnc pluggen op te solderen. Volgens JVC gaat dit verhaal echter niet op. Zover dat ik het kan volgen is, dat er uit een digitale ontvanger (of DvD speler) RGBS-signaal uitkomt en dit signaal is niet geschikt voor deze plasma. Het zou RGBCS of RGBHV signaal moeten zijn. Van deze signalen zou RGBHV het beste moeten zijn: Rood-Groen-Blauw-Horizontale sync-Verticale sync en die aansluitingen zitten dus op deze plasma. Ik zou dus een interface of kastje moeten hebben wat RGBS signaal omzet in RGBHV signaal. Inmiddels heb ik 1 bedrijf gevonden wat deze kastjes zou maken voor het bedrag van 150 euro. Wat ik nu graag zou willen weten: 1. het verschil tussen RGBS-RGBCS en RGBHV signalen 2. Weet iemand of het mogelijk is, of heeft zelf ervaring, om zo'n omzetter zelf te maken ? 3. Weet iemand nog andere adressen om zo'n kastje te bestellen (goedkoper)? alvast bedankt groeten clim
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen