Ga naar inhoud


[Pioneer] DBR-s110NL Hoe patchen...


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een pioneer dbr-s110nl die ik wil patchen, met moederbordtype bnp-1354-f. Mijn vraag is of ik een jtag nodig heb of dat het zonder ook kan, gewoon met pionero.

 

Als ik me eigen niet vergis is een jtag niet noodzakelijk.

Maar welke decoder model en moederbord type moet ik kiezen met pionero, moet ik dbr-s110nl kiezen of 1354-f.

 

Ik ben gewend een bct14xx model te patchen, dus hier heb ik wel ervaring mee.

 

alle tips zijn welkom.

 

SAT4ALL

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik pionero opstart en in de config. de model en moederbord type wil kiezen dan blijkt dat de moederbord type 1354-f tweemaal erin voorkomt, bij de modellen S110I/S210F. Het enige verschil tussen beide keuze is de flash type sansyo LE28dw1621t-80t/toshiba TC58VFT160FT-10.

 

Of moet ik zoals bij mad dog wordt beschreven voor de 110nl deze instelling kiezen: Select DBR-S110NL, BNP-1354-D as Decoder model and main-board type.

 

Ik weet het niet.....dus daarom eerst beter vragen.

 

Patient: PIONEER DBR-S110NL BNP-1354F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een jtag hebt kun je met Pionero alles uitlezen.

Zoals hiervoor al geschreven kun je de firmware met jtag of met parallel/serieel laden. De kanalenlijst kun je allen met jtag schrijven.

Voor de keuze van je moederboard (Alleen nodig in jtag mode) kun je in jouw geval het beste even kijken op je moederboard. Het belangrijkste is dat de goede geheugenchip opgegeven staat en dat kun je aflezen op de chip zelf.

Zoals ik hirvoor al schreef: Voor parallel/serial heb je deze instelling niet nodig.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben nog vergeten iets te vragen. Dat is hoe ik de orginele firmware en eeprom kan uitlezen en bewaren . Moet ik met pionero werken of flash wizzard.


Hoi,

De originele firmware kan je mbv een jtag-interface en pionero uitlezen.
Succes

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de tips het is me gelukt. De jtag bouwen is kinderspel, en kost hoogstens een paar euro.

De 6.24EN heb ik in eerste instantie met jtag erin gebakken (ging totaal verkeerd "pionero" bleeft hangen en kreeg foutmeldingen m.b.t. ardessen en met de receiver had ik alleen groen beeld. Voor even dacht ik dat dat het einde was van de pioneer. Maar alles is nog goed gekomen.

 

De 6.24 firmware en eeprom kun je met pionero erin bakken, zonder JTAG. Alleen voor de kanalenlijst heb je een JTAG nodig. De read me file van pionero GOED lezen helpt veel begrijpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...