Gast Geplaatst: 10 april 2002 Geplaatst: 10 april 2002 Op een seca-ontvanger kan ik seca loggen en niet emuleren. Op mijn Humax kan ik alleen onder irdeto emuleren en loggen. Seca doet helemaal niets in de humax. Ik gebruik de season2 interface van Willem. De kabel is ongeveer 10 meter en loopt door een patch-kast, rs232 -> rj45 -> rs232. Dit geeft onder Irdeto geen problemen. Humax 5400 met 2002d2 (nl). Hebben jullie enig idee. Moet je soms per systeem de setting van de com-poort aangeven. Ik wil graag onder Humax ook seca emuleren en uiteraard ook via, maar dat komt later wel.
Unetwork Geplaatst: 10 april 2002 Geplaatst: 10 april 2002 Probeer eens twee dingen: Kabel voor Seca moet korter +- 3 meter Ook de baud moet hoger voor seca! Zoek bvb eerdere toppics hierover want dit probleem is al vaak besproken en zeer precies uitgelegd, mocht je dan nog niet tot een oplossing komen geef da nog maar een seintje... WB is om te beginnen een makkelijker programma. Zoals ik al zei: Als de OK's goed zijn heb je beeld. Je kunt bijv. bij Duwgati een complete versie 3.98 met geloof ik de April keys downloaden. Uitpakken, starten, connecten op Seca tab en juiste baudrate en gaan. Suc6 <small>[ 10-04-2002, 23:55: Bericht gewijzigd door: Unetwork ]</small> Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
stefke Geplaatst: 11 april 2002 Geplaatst: 11 april 2002 @ Bernard en Unetwork, Dat van die kabel moet ik ontkrachten, ik gebruik een rs232 kabel van wel 15 meter om te loggen, nou ja het is nu wel al een tijdje geleden dat ik mij hiermee bezig heb gehouden. Het is gewoon een kwestie van de juiste baudrate te vinden met de SECA module. Hier komt nog bij dat het verschillend is voor een aston 1.03 of 1.05. Even spelen met de baudrates en het moet lukken Bernard. Zal spoedig eens kijken welke settins ik heb met men aston 1.05.
MTB Geplaatst: 11 april 2002 Geplaatst: 11 april 2002 1.03 baudrate 9600 1.05 baudrate 11520 (in Echostar 3000) MTB
stefke Geplaatst: 11 april 2002 Geplaatst: 11 april 2002 Klopt MTB, Op aston 1.03 in hummie beide baudrates op 9600, op 1.05 in hummie 11520. Succes
Unetwork Geplaatst: 11 april 2002 Geplaatst: 11 april 2002 En toch niet helemaal eens met je stefke, namelijk het ligt eraan wat voor kwaliteit kabel je gebruikt ik heb het hier gehad met een vriend dat het met 9 meter prima werkte op Irdeto, op seca niet, na het inkorten werkte alles weer goed. Seca is hier wat gevoeliger voor en wat betreft de baudrate is per CI natuurlijk verschillend, maar het beste gewoon diverse instellingen proberen en de goede settings want dit is natuurlijk het belangrijkste.... <small>[ 12-04-2002, 01:39: Bericht gewijzigd door: Unetwork ]</small> Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
stefke Geplaatst: 12 april 2002 Geplaatst: 12 april 2002 Tiens, Dan zal ik wel een kabel van goeie kwaliteit hebben. In ieder geval het werkt voor mij. stefke.
Unetwork Geplaatst: 12 april 2002 Geplaatst: 12 april 2002 Ja mischien lectronica blijft mij verbazen maar ff wat anders Bernard is je probleen nu wel of niet opgelost anders kunnen wij dit wel sluiten? Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 15 april 2002 Geplaatst: 15 april 2002 Bedankt voor jullie reacties, Het afgelopen weekend was ik even weg, dus ik heb nog geen tijd gehad om jullie alternatieven uit te proberen. Ik zal hier morgenavond op terugkomen. Ik zal de humax even naast de pc zetten en dan proberen te emuleren. Het liefste emuleer ik natuurlijk door de lange kabel via het patchpaneel. De verbindingen tussen de rs232 en rj45 zijn verguld en van hoge kwaliteit (zei men) evenals het (tweedehands) patchpaneel. Mijn vermoeden dat de baudrate voor seca omhoog moest, wordt wel bevestigd. Overigens wilde ik seca via de gepatchte cam van de humax emuleren. Ik neem aan dat dit ook kan, maar ik krijg hier wel twijfels over, door jullie antwoorden met betrekking tot de aston ci. Ik ben overigens wel in het bezit van een aston 1.04, maar deze gebruik ik in de dvb-s kaart van mijn computer Jullie horen nog van me of het werkt. Bernard
Aanbevolen berichten