Gast Geplaatst: 18 april 2003 Geplaatst: 18 april 2003 Hallo Vandaag was de grote dag, ik heb een schotel en ontvanger gekocht (vhsat 2003) heppie heppie maar vergeten een stafinder te kopen, toch geprobeer met kompas enzo. Maar hoe ik ook uitrichtte, de c/N kwam neit hoger dan 0,4. De schotel heb ik nu weer binnen staan, en c/n is nog steeds 0,4 1- is dit normaal als je niet exact uitricht? (je zou verwachten dat je wel tot 5,0 of zo zou moeten komen) 2- of is misschien de LNBF nie goe? 3- ik weet dat de astra1 op 19,2 O zit, maar hoe schuin moet de schotel t.o.v. de steun staan?? als iemand me kan helpen zou dat geweldig zijn greetz
cor11 Geplaatst: 18 april 2003 Geplaatst: 18 april 2003 kijk en lees eens bij onderwerp schotelpark daar gaat een hele nieuwe wereld voor je open greetz cor
gamgra Geplaatst: 18 april 2003 Geplaatst: 18 april 2003 Hoi Sjel, Proficiat met je nieuwe aanwinst, wat de schuinte (Elevatie)van je schotel betreft, het is afhankelijk van je woonplaats, maar ongeveer 30 graden is waarschijnlijk nauwkeurig genoeg. Je moet wel zorgen dat je steun waarop de schotel bevestigd is redelijk waterpas staat. Om Astra 19.2, op te sporen is het zaak dat je langzaam met je schotel draait, niet meer dan een centimeter per keer, daarna een paar seconden wachten voordat je verder gaat. het beste is dat je vrij zicht op je TV hebt terwijl je de boel afregelt. groet gamgra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen