Ga naar inhoud


Doorlussen naar een tweede sateliet ontvangen


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb in de huiskamer mijn topfield staan, nu wil ik graag ook boven tv kunnen kijken.

Achter op de topfield zie ik dat je de coax kunt doorlussen, en mijn vraag is of ik deze kan doorlussen naar boven en hier weer dat ik deze dan weer aan een sateliet ontvangen kan aansluiten?

 

Is dit mogelijk een raden jullie dit aan, of is het beter om een LNB met drie aansluitingen te nemen en een van de kabels door te trekken naar boven?

 

met vriendelijke groeten.

 

Robert Jan van Kuppeveld

rj.kuppeveld@planet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is zeker aan te raden om een aparte LNB voor boven te gebruiken. Als je doorlust kun je alleen zenders zien die gebruik maken van de zelfde LNB instellingen als de zender waarop de topfield staat. Dus heb je boven niet alle vrijheid om te kijken wat je wilt.

 

Arinka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook andere mogelijkheden die goedkoper zijn.

Je kunt kiezen voor een draadlose zendertje en ontvanger.

Deze zender stuurt de signalen van je satellietontvanger, video etc etc door naar een ontvangertje die je op de tv in je slaapkamer aansluit.

De afstandbediening van je video en satellietontvanger neem je gewoon mee de slaapkamer in want die werken ook nog eens als je die op het ontvangertje richt. Een andere oplossing is een antennekabel naar je slaapkamer trekken of een kabeltje met de video uit en audio uit signalen van de scartuitgang. Dan zou je voor het zappen alleen een apparaatje moeten aansschaffen die de signalen van je afstandsbediening doorstuurt.

In beide gevallen hoef je geen extra satellietontvanger en lnb aan te schaffen.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...