Ga naar inhoud

Gehele stream opnemen ipv maar 1 kanaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou het eignelijk mogelijk zijn om de gehele stream op te nmen ipv maar 1 kanaal uit zo'n stream. We krijgen straks weer F1 met 5 kamera posities, maar als je dit wil opnemen kan je maar 1 kanaal opnemen. Het zou leuk zijn als je dan de gehele stream kan opnemen en dan achteraf kan kiezen welk kanaal uit die stream je wil bekijken. met het geluid van een kanaal kan je ook achteraf kiezen welke taal of Dolby D je wil gebruiken, dus waarom zou het met beeld niet mogelijk zijn? Iemand een idee?

Geplaatst:

In principe is het mogelijk!

Ik geloof dat 1 transponder's stream "slechts" 34 Mbit/sec is. Dat is bijna 5 Mbyte/sec ! dit betekent dat je schijf binnen ( 120 Gbyte schijf ) -> ff grofweg (120000 / 5 ) / 3600 = 7 uur kan opnemen. Let wel 1 byte is 8 bits -> 1kilobyte = 1024 bits ( dus niet 1000 ).

grt evert

Geplaatst:

Is dan toch geen probleem?! Een F1 wedstrijd is hooguit 2 uur. En dan hangen we er toch nog een 120 Gb schijf bij. Het hoeft ook natuurlijk niet altijd, maar het zou mooi zijn als het zou kunnen.

Geplaatst:

Het is alleen niet zo eenvoudig als dat het klinkt, aangezien de gehele rauwe stream niet simpelweg een opeenstapeling van MPEG streams is, maar veel meer.

Het video wordt namelijk uit een demultiplexer gehaald en vervolgens naar de schijf gepompt ( bij opnemen ).

Hier is heel wat hardware voor nodig. Om dit via software te doen wordt wel lastig. Met hardware is het goed mogelijk.

Ik weet dat de nokia met dr. overflow direct via SCSI de rauwe stream naar buiten kunnen spugen.

Je zult denk ik je vraag bij DVB experts moeten droppen.

grt.

evert

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen