Ga naar inhoud

Opnemen met 2 boxen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 2 boxen een met een hd, zou het mogelijk zijn om met beide boxen tegelijk een opname te doen op de ene hd.

Geplaatst:

@rai (of iemand anders die kan helpen)

kun jij eens uitleggen hoe ik een NFS share maak op de dreambox. Ik wil ook graag de hd van de ene box op de andere zien zodat ik maar 1 mp3 dir nodig heb en opnames van de ene box op de andere af kan spelen. Ik heb tot nu toe nergens gevonden hoe ik de DB als NFS server kan gebruiken.

grtz,

XC90

Geplaatst:

Ben bang dat dat niet 'out-of-the-box' zal gaan lukken omdat er op de dreambox standaard geen nfs service (daemon) draait.

voorbeeld :

dreambox1 = server => ip= 10.0.0.96

dreambox2 = hier wil je het zien => ip= 10.0.0.97

Mocht dat wel kunnen dan is het als volgt :

in de /etc/exports file een regel toevoegen (dit is de dreambox waar alles op staat = nfs server we noemen dit even dreambox1)

/hdd 10.0.0.97

dit betekent : dreambox1 zijn /hdd directory (hierin staat de movies directory die je wilt delen=zien op de andere dreambox) wil je zichtbaar maken voor dreambox2

In dreambox2 volgende aanpassing maken : in de start_enigma file voor de regel welke begint met '/bin/enigma':

ifconfig eth0 10.0.0.97 netmask 255.0.0.0 up

sleep 3

mount -t nfs -o 10.0.0.96:/hdd /hdd

dit betekent : zorg ervoor dat deze dreambox in de /hdd directory de /hdd directory ziet van de andere dreambox (de server heeft dus ipnummer 10.0.0.96)

van deze dreambox aktiveren we eerst de netwerkmogelijkheden.

The Source is Out There....

Geplaatst:

Ik zal mijn vraag anders formuleren ;-)

wie weet waar ik een package met een nfs server voor op de dreambox kan vinden? Ik vind alleen packages voor i386 en niet voor PPC.

grtz,

XC90

Geplaatst:
Citaat:
misschien wilt Ronald hem compileren ?

Ik ben al eens bezig geweest met een nfs server voor de dreambox. Kreeg het (nog) niet aan de praat. Heb toen de kernel based nfs server geprobeerd. Daarna wou ik de 'userland NFS server' proberen, maar daarvan kon ik de sources niet zo snel vinden. Dus als iemand weet waar de ik die sources kan vinden, dan wil ik wel een poging wagen.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

Ik heb de NFS server gecompileert op mijn linux powerpc,daar draait hij goed. Kan echter niet testen op een dreambox omdat mijn dreambox stuk is.

Je hebt 2 files nodig van mijn download site. Deze zijn:

local.tar.gz (oude versie mag ook (denk ik))

nfs.tar.gz

Je kan ze zo installeren (voor <path> even invullen waar je ze hebt neergezet via FTP):

mkdir /hdd/opt

cd /hdd/opt

gzip -dc <path>/local.tar.gz |tar xf -

gzip -dc <path>/nfs.tar.gz |tar xf -

Je kan de nfs server starten met volgende commando:

/hdd/opt/nfs/nfs.sh start

Met dit commando kan je de server weer stoppen:

/hdd/opt/nfs/nfs.sh stop

Nogmaals ik heb het niet kunnen testen op een dreambox. De kans bestaat dat het niet draait omdat er files missen in /etc???.

De exports file is te vinden in /hdd/opt/nfs/etc/exports en shared standaard /hdd (als root) na wijzigen exports file even stoppen en starten, dat mag als er shares zijn gemount.

Ronald

Geplaatst:

@ronaldd

Sorry dat ik niet eerder kon reageren. Af en toe moet er ook gewoon gewerkt worden :-(. Bij mij lukt het niet om portmap aan de praat te krijgen. Ik krijg de volgende foutmelding:

[color:"red"] [/color] [color:"red"] [/color]

Dit zijn foutmeldingen van mountd en nfsd.

Als ik probeer portmap met de -d option te starten krijg ik de volgende foutmelding:

./portmap: relocation error: ./portmap: symbol svc_run, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference

Bij normale start krijg ik geen melding maar vind ik hem ook niet terug in mijn ps -ax lijstje.

Er is geen /etc/exports maar ik heb gezien dat het mogelijk is de file als parameter mee te geven. Dus zou het wel mogelijk moeten zijn dit te starten.

Any suggestions?

Grtz en BvD,

XC90

Geplaatst:

XC90,

Ik heb portmap gebruikt uit de CDK, dus niet gebouwd tegen mijn eigen libs. Dat zal het 'undefined symbol'probleem wel zijn. Zal proberen een nieuwe portmap te maken.

De default locatie van exports heb ik verplaats naar /hdd/opt/nfs/etc/exports (ipv /etc/exports)

Als ik nieuwe portmap heb geef ik wel weer een bericht. Wat je nu al kan proberen is het zetten van LD_LIBRARY_PATH op /hdd/opt/local/lib in het nfs.sh script. Dus na shell 'hash-bang' (#! /bin/sh) plaatsen:

export LD_LIBRARY_PATH=/hdd/opt/local/lib:$LD_LIBRARY_PATH

Heb pas een jokercam gekocht, maar krijg er nog geen software op. Ga dat eerst uitzoeken

Ronald

Geplaatst:

Hoi Ronald,

inmiddels getest, servers draaien nu wel, nog geen mounts te zien. als ik vanaf de andere box probeer te mounten zie ik de CPU usage even omhoog gaan van rpc.nfsd maar het mountcommando op de 2e box blijft helemaal hangen. Zelfs killall of kill -9 van de PID werkt niet meer! Ik zal nog wat debug opties etc proberen. Maar nu even niet!

Morgen is er weer een dag, en daarna weer etc.

Grtz,

XC90

Geplaatst:

Volgens mij moet de kernel ook support mee compiled hebben voor NFS, anders gaat het niet werken! Probleem heb ik eens op een linux server gehad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen