Ga naar inhoud

Motor draait eerst altijd naar astra.....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb een klein probleempje ik heb in het weekend een diseqc motor geinstalleerd. Maar heb het volgende probleempje hij staat op turksat 42 graden als ik de ontvanger uit zet, en als ik hem weer aanzet gaat die vanzelf draaien naar astra en komt weer terug op turksat wat kan hier de oorzaak zijn ..

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Ik heb een humax 5400Z

Diseqc 1.2 motor made in italy.........

Geplaatst:

Zit in de software van de Humax. Wil 'kijken' of er een firmware update wordt uitgezonden op de Astra op 12.669. Kijk even of er een menu-optie is om dit uit te zetten..Waarschijnlijk in 3-de menu 'Status'

Geplaatst:

Zou je wat uitgebreider kunnen uitleggen hoe ik hem moet updaten ?

Ik heb al wat geprobeerd maar het lukt niet echt..

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Je gaat naar menu, status, software upgrade voert de frequentie in en ok. Als er nieuwe sowftare is, dan wordt het gedownload. Ik advieer via de pc met een nulmodem kabel te updaten

zie humaxdigital.com

gr.

Geplaatst:

Waarschijnlijk weet ik het antwoord wel.

Wat er gebeurt is dat hij waarschijnlijk naar astra draaid en dan weer terug naar de laatst gekozen sateliet.

Hij controleerd of er een update beschikbaar is.

Wat je moet doen is in het menu gaan en dan de astra sateliet hernoemen naar astra (zelf invoeren met losse letters). Dan weet hij niet meer dat dit de originele astra sateliet is, en draaid hij er ook niet tijdens het aanzetten meer na toe.

Ik lees wel of deze oplossing gewerkt heeft...

Intersound

Geplaatst:

Je kan hem zelf niet hernoemen.

je kan alleen uit een lijst zelf kiezen.

Geplaatst:

Ik heb het geprobeerd om te updaten maar het lukt niet er is geen andere firmware beschikbaar..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen