Ga naar inhoud


Cursor blijft een 2-tal seconden stilstaan :(


Gerdy

Aanbevolen berichten

Had dit al eerder gehad en werd door een voorbijkomende PC-fan verholpen (heb jammer genoeg niet toegekeken hoe hij het probleem verholpen heeft).

Nu heb ik het weer: regelmatig blijft de muiscursor enkele seconden stilstaan (kan dan niets doen, ook niets typen) en nà een hoorbare "klik" loopt hij weer verder. Dat gebeurd onophoudend om de X seconden: erg vervelend!

 

Wie O wie kent het probleem (en de oplossing)?

 

(Windows 98)

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is gisteren opnieuw begonnen nadat ik in het register de nodige aanpassingen had aangebracht om "sneller te surfen" (zoals hieronder in een andere posting omschreven). Ik heb nu deze morgen mijn register hersteld zoals het was en blijkbaar (tot nu toch) is dat probleem verholpen!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat zal het echt niet geweest zijn Gerdy

 

ik heb die registerregels geopend met notepad en daar staat echt niks verkeerds in dat dit muisverhaal teweeg kan brengen.

zet die maar terug in je register, is een aardige aanpassing.

 

soms worden files vanzelf corrupt... door te hoge fragmentatie etc. maar ook door cachefouten en schrijffouten op de schijf....

 

1)een mouse driver opnieuw erop zetten is een paar tellen werk en dat verhelpt vaak dit euvel.

2)geen mouse drivers geinstalleerd en de standaard ps2 mouse van je operating system zelf gebruiken kan ook.

3)een van de grafische kaart driver files of bibliotheek files heeft een tik gehad

 

Ik raad je aan de chkdsk optie te laten uitvoeren, daarvoor is een herstart nodig, en daarna een volledige defragmentatie.. OOK voor NTFS HDD's heel noodzakelijk.

daarenboven schakel je het best de cache van je HDD uit. Dan maar een paar miliseconden langzamer.

 

 

cheers

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook gehad, na [color:"red"] [drive fitness test] [color:"black"] (progje van hitachi) gedraait te hebben bleek dat mijn hard disk kapot was.

Hoeft niet zo te zijn maar is een optie.

als je [color:"red"] dft [color:"black"] wilt downloaden kan je deze vinden op de pagina van [color:"red"] IBM [color:"black"] je kan ook met google zoeken naar [color:"red"] DFT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nou dat zal het echt niet geweest zijn Gerdy


Is toch wel vreemd dat, na het verwijderen van die regels, ALLES WEER VLOT LOOPT!!!

Het ging over het toevoegen van:

MaxConnectionsPerServer (waarde 32) en
MaxConnectionsPer1_0Server (waarde 32)...

Die zijn er dus weer uit.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...