Gast Geplaatst: 25 april 2003 Geplaatst: 25 april 2003 Hi All, Vanavond heb ik de nieuwe traveller image van 19/4 ingelezen (gaat lekker snel met Power ADSL vanaf de Dreambox ;-), en de nieuwe drivers van http://www.dreamboxsettings.nl/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=14 gekopieerd in /var/modules. Hoewel de Dreambox probleemloos en behoorlijk stabiel functioneert (ook bij het afspelen van MP3's vanaf mijn Server met een NFS mount) heb ik problemen met het opnemen en afspelen van video's op de NFS mount. Ik heb nog een 'originele' dreambox zonder HD modificatie (er is bewust geen HD in de Dreambox ingebouwd, ivm centrale opslag / geluidsontwikkeling heb ik al mijn media op een centrale server opgeslagen) Nu ervaar ik bij de nieuwste image van traveller dat ansich de opname wel lukt na het drukken op de 'video' knop en daarna de rode 'record' button, maar bij het nogmaals drukken op de 'video' knop slaat de dreambox helamaal vast, hoewel ik wel beeld hou doet geen enkele knop op de AB het meer. Als ik tijdens de opname i.p.v. de 'video' knop op 'stop' druk (zwarte vierkantje op de AB.), krijg ik wél netjes een dialoog met de vraag of ik de opname wil stoppen, en daarna wil bekijken. Tijdens het afspelen van de opname op de Dreambox merk ik overigens duidelijke artifacten (video kan het niet bijhouden, stotteringen in het beeld etc...) maar meen dat mijn 100 Mb netwerk en NFS server snel genoeg zijn. Iemand die me op weg kan helpen? Zal nu ff kijken of de officieele Dreambox release met opnemen ook problemen geeft op een NFS mount. 't is een heel verhaal geworden maar toch bedankt voor het lezen, Groet, Iwan
rai Geplaatst: 25 april 2003 Geplaatst: 25 april 2003 Probleem als de voeding niet gemodificeerd is, is dat de er mogelijk ook te weinig power voor de box aanwezig is als de netwerkkaart een beetje zwaar belast wordt. Zou zeggen, laat hem toch maar modificeren. Trouwens: de netwerkkaart is 100mb/s maar als je een upload van 8 Mb/s weet tehalen dan mag je al blij zijn. Meestal haal je dat al niet eens.
Gast Geplaatst: 25 april 2003 Geplaatst: 25 april 2003 Hierbij een update: Ik heb zojuist de 'originele' firmware (beta105_4b.5.img) getest en heb geen problemen meer met vastlopers tijdens opnames op de NFS mount (de Dreambox loopt niet meer vast tijdens het drukken op de 'video' knop op de AB, en reageert nu lekker snel zoals het hoort) Ook het afspelen van video's gaat een stuk vlotter maar er zitten helaas nog steeds artifacten in het afspelen (blokvorming, missende frames) M'n testopname heb ik gemaakt met een Aston 1.05 CAM op Nederland 3. Ik weet nog niet of het misschien een bandbreedte probleem met m'n netwerk is, ga het nu onderzoeken. NB: Iemand anders positieve ervaringen met video opnames op een NFS mount? Heb zelf een (zwaar geupdate) Red Had Linux 7.1 Server. Mvgr, Iwan
Gast Geplaatst: 25 april 2003 Geplaatst: 25 april 2003 rai wrote: >Probleem als de voeding niet gemodificeerd is, is dat de >er mogelijk ook te weinig power voor de box aanwezig is >als de netwerkkaart een beetje zwaar belast wordt. Zou >zeggen, laat hem toch maar modificeren. Trouwens: de >netwerkkaart is 100mb/s maar als je een upload van 8 Mb/s >weet tehalen dan mag je al blij zijn. Meestal haal je dat >al niet eens. Hoi Rai, De Ethernet poort in m'n Dreambox werkt perfect, evenals de voeding. Ik heb geen HD aangesloten dus heb ik (IMHO) voldoende reserves voor de paar mA die de Ethernet poort meer zal vragen bij volledige belasting. Nogmaals, heb (bijna nooit) onverwachte vastlopers, MP3's afspelen vanaf de NFS mount gaat tot over de 100 nummers goed (daarna is een reboot nodig, stack overflow ofzow ;-) Overigens haal ik met mijn Dreambox inderdaad bijna 8 Mb/s tijdens het downloaden van een nieuw image (XS4ALL Power ADSL internet abbo). De maximum transfer rates en processor gebruik van zowel de Dreambox als mijn Linux NFS server tijdens NFS activiteit weet ik (nog) niet, maar ga dit heel binnenkort onderzoeken. Groet, Iwan
thomask Geplaatst: 26 april 2003 Geplaatst: 26 april 2003 Citaat: NB: Iemand anders positieve ervaringen met video opnames op een NFS mount? Heb zelf een (zwaar geupdate) Red Had Linux 7.1 Server. Hi Iw@n, Ik draai hier in een soortgelijke situatie, ivm met centrale opslag van mp3 en movies kunnen we nu op 4 plaatsen in het huis alles bekijken en beluisteren. Opname's naar de NFS mount gaan redelijk, inderdaad framedrops en artefacten. m.i. ligt dat toch aan de software. Modificatie is alleen bedoeld om een rimpel weg te werken, volgens mij krijg je door de modificatie echt niet meer stroom tot je beschikking. p.s. werk hier trouwens met een up2date RH8 en overweeg om volgend weekend naar RH9 te migreren...
twel12 Geplaatst: 26 april 2003 Geplaatst: 26 april 2003 @Iw@n, Ik gebruikte ook eerst Traveller. NFS mount werkte binnen de kortste keren. Alleen opnemen lukte niet door een stomme fout van mijzelf. Toen dit voor elkaar was werkte het opnemen zeer gebrekkig, file werd aangemaakt maar niet gevuld; video menu hing etc. Toen heb ik Dr. Matrix geïnstalleerd en nu werkt alles super (zonder artefacten en/of stotteren). Zelfs prem. direct incl. DD en stereo engels & duits) worden perfect opgenomen en weer afgespeeld. Zie ook hier Groeten Twel12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen