Ga naar inhoud

files (TS) terugzetten op DB na format

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren mijn HDD even opnieuw geformatteerd omdat de DB wat moeilijk deed. Voordat ik dat deed heb ik de TS files (4 GIG maar) gekopieerd naar mijn pc. Dat ging in 5 minuten.

Alleen nu het uploaden: daar istie al 8 uur mee bezig en nog maar 1.5 GIG verder ... is daar een truc voor om het sneller te laten lopen want zo istie de hele zondag nog bezig.

Heb al gezien dat er met windowscommander maar een snelheid gehaald wordt van 40 kB en met BPFTP zo'n 200: maar het moet toch sneller kunnen?

Geplaatst:

dit probleem is bekend (ook hier op het forum btw), maar er is nog geen oplossing voor.

met leechftp schijnt het wel snel(ler) te gaan dan met een andere client, maar of de netwerkkaart, of de driver is niet helemaal 100% van de dreambox. (net zoals de tuner(driver), de hdd aansturing, e.d.)..

ach ja, we wachten af...

domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Geplaatst:

Ik had inderdaad al op het board gelezen dat er een verschil in snelheid zat tussen Cute- en LEECHFTP, maar een verklaring of oplossing ben ik niet tegen gekomen. Bedankt in ieder geval.

Geplaatst:

probeer het anders eens met ultraedit 32

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Dit lijkt me te maken te hebben met de MTU (maximum transfer unit) van TCP/IP.

Voor ieder TCP/IP pakket moet een CRC berekend worden en door de ontvangende partij gechecked. Ik weet niet wat de standaard waarden zijn voor de DB, maar je PC zal waarschijnlijk pakketten van 576 uitsturen (als je internet verbinding hebt en win98, Win2k0 of WinXP).

CRC berekeningen kosten CPU tijd en ik geloof niet dat de dreambox exstreem veel cpu power heeft.

Ethernet kan maximaal 1524 bytes per pakket aan (1500 eff. voor TCP/IP).

Probeer je MTU size te verhogen.

Geplaatst:

Ter info:

Uit mijn Dreambox:

~ > ifconfig

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr xx:xx:xx:xx:xx:xx

inet addr:192.168.x.xx Bcast:192.168.x.x Mask:255.255.255.0

UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1

RX packets:239 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0

TX packets:70 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0

collisions:0 txqueuelen:100

RX bytes:34826 (34.0 kiB) TX bytes:0 (0.0 iB)

Interrupt:28 Base address:0x1300

MTU van de Dreambox is in ieder geval standaard 1500.

Geplaatst:

Bedankt voor de info. Als je PC ook op 1500 staat, dan zou je de maximum doorvoer kunnen halen van PC->DB. De DB heeft dan (waarschijnlijk) het minste CPU tijd nodig voor CRC checks.. (EN minste overhead bij 1500 MTU)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen