Ga naar inhoud


storingen in beeld met jokercam


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Draai nu sinds kort met een jokercam (0.70). Wat mij opvalt is dat ik elke 5-10 miniuten wel eens een digitale storing zie in het beeld (ned1,2,3,rtl4). Soms een kleintje en soms een grote. Heb 3 verschillende 6in1 files geprobeerd alle 3 hetzelfde. Het maakt ook niet uit welke codering ik kies (MG, IDR-A, IRD-B, IRD-C, (ALL werkt niet op samsung)).

 

Hebben andere dat ook met andere receivers?

 

Ik heb een samsung 9500 met op dit moment originele firmware.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Duwgati of Tazmania zullen hier vast wel een antwoord voor hebben

 

Ja, vreemd, want ik ben geen storingen tegen gekomen.

Ikzelf bezit een interstar drsci 8005 ( niet eens een bekende merk ) en ondervind geen problemen ermee.

Ik weet niet of je een mm hebt, maar mocht je die hebben, had je dan ook die storingen ?

 

Dan wil ik nog wat weten ?

Gebeurd het alleen met ned 1,2,3 enz of ook op de andere kanalen zoals die van duitsland of frankrijk ??

 

[color:"blue"] Gegroet TazzMania [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen MM, wel een aston 1.05. Met aston treedt het niet op en kan ik gewoon ongestoord kijken. Na plaatsen joker is het raak. Ik verwacht dus niet dat het een uitrichtings probleem is van de schotel. Het treedt op met meerdere C+ kanalen. Zal staks, als tv vrij is, nog even wat buitenlandse kanalen testen.

 

Duwgati, wat voor receiver heb je gebruikt met joker.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bistro, welke setting bedoel je precies, bedoel je 16x9, pal, RGB of andere settings.

 

Bigfoot, samsung is idd niet compatible met ALL mode, ik selecteer dus de codering handmatig.

 

Heb in middels de storingen ook gezien op Premiere 1+2, ORF1, C+ 16x9, +blauw

 

Op de franse cinema premier heb ik nog geen storing gezien.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Samsung was toch ook niet compatible met de Joker als je die op de ALL mode had

 

Klopt. De joker software werkt niet goed op de samsung in de all mode. Je moet dus kiezen tussen de coderingen, vervelend, maar tis eenmaal zo.

 

De storingen kunnen dus komen, omdat de joker niet goed kan samen werken met een samsung, misschien een firmware kan een oplossing bieden.

 

[color:"blue"] Gegroet TazzMania [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels storing ook gezien op cinema premier. Zal wel aan samsung liggen. Heb de laatste org firmware in samsung staan. Zal het van de week ook eens proberen met oudere 'SeViCoNa' firmware.

 

Ik hoop dat als mijn dreambox terug is van reparatie ik daarmee geen last heb. Ik wil hem uiteindelijk hebben in mijn dreambox, is dan jammer dat hij in samsung niet werkt.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor problemen zie je precies? Ik heb met mijn VHsat (palcom) met de jokercam (heel) vaak mpeg artifact problemen. Dan zie je dus (hoofdzakelijk) witte blokjes die plotseling verschijnen. Vaak ook strepen over ongeveer de helft van het beeld.

 

Zie jij deze dingen ook? Op welke type ontvanger precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fedaykin,

 

De kleine storingen die ik (heel) vaak zie zijn idd witte blokjes of strepen. Wat mider vaak heb ik freezes van ongeveer 1-2 sec of een geheel gestoord beeld. Mijn ontvanger is een samsung 9500 en met mijn aston module heb ik deze storingen niet.

 

@Bistro,

 

Deze seeting heb ik nagelopen, en staan zoals ik ze will hebben.

 

Ronald

 

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...