Ga naar inhoud


Welke harde schijf is het beste voor Exreme?


Theo50

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb gisteren mijn tweede harde schijf uit mijn PC gesloopt om hem in mijn Extreme te kunnen testen.

Het is een IBM 7200 toeren met 40 Giga.

Mijn Extreme is hiermee een volwaardig speeltje geworden.

Vooral het time shift kijken terwijl je een programma opneemt is een leuke optie!

Je hoort de harde schijf wel draaien vanaf het moment dat de Extreme wordt aangezet.

Ik zit er dus aan te denken er een schijf met een nog iets grotere opslag te monteren die iets stiller is.

Welk merk en type kan ik hiervoor het beste nemen?

Als ik zo maar wat aanschaf is de kans groot dat ik pak weg 110 € over de balk smijt.

Als iemand hiermee ervaring heeft hoor ik het graag.

Groet Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem er een met vloeistof lagers. Koeler en zeker stiller. Als je een multimedia type kunt krijgen is dat nog beter. 5400 TPM is ook een goede keuze i.v.m. de herrie. Je kunt tot 240GB gaan (wel erruuug veel). Een van de nadelen is dat de Xtreme de HD continu laat draaien. Dit moet om het Time-shiften mogelijk te maken. Weinig geheugen aan boord om de eerste seconden op te vangen. Suc6 met zoeken en laat eens weten wat het geworden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de PVR40/80/120 ook met een 5400TPM schijf geleverd. Moet dus kunnen en de datastroom is vaak kleiner dan de doorvoercapaciteit van de HD. Suc6 met zoeken en inbouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...