Gast Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 ik krijg geen kontakt met mijn dreambox. ik heb de kabels gecheckt , proberen te pingen via de hub. in het netwerk wel kontakt met 3 andere pc's . het gekke is dat ik gewoon kontakt heb gehad met de DB , maar na een crach de hele boel er opnieuw op gezet te hebben , lukt dat dus niet meer. is er een manier om dmv brute force ( zeg maar wat geks ) toch kontakt te krijgen met de DB ?? m.vr.grt. SPJ..........
BzR Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 Als je dus een nieuwe flash erin hebt gezet is de DB wel ze netwerk instellingen kwijt, ik weet dus niet of je dit al gechecked hebt maar na een nieuwe flash moet je dus wel weer je instelingen van je netwerk opnieuw invullen.
thomask Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 Citaat: is er een manier om dmv brute force ( zeg maar wat geks ) toch kontakt te krijgen met de DB ?? Je zou erop kunnen gaan slaan.... maar da's meer pang ipv ping ;-) Is de led van je hub aan? Staat je ip in de DB nog goed? Via serieel een eraseflash en een orginele flash geprobeerd? Grtz, Thomas.
Gast Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 excuus ik was niet volledig. De crach vond plaats op mijn pc. de DB draait gewoon goed. bij ip 192.168.0.2 conf netw aangevinkt m.vr.grt. SPJ.......
Gast Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 en ik wil wel flashen maar zal dan toch eerst kontakt moet krijgen met de box m.vr.grt. SPJ......
BzR Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 Je kan ook flashen als je toevallig een nul modem kabel hebt, ik heb ze beiden omdat t me al een paar keer is gebeurt dat na 't flashen me DB niks meer deed dus kon ik niet in me DB komen over me normale netwerk en met een nul modem kom je er dus wal altijd op(althans ik wel). Dus nul modem in een van je com poorten van je pc en dan naar je dreambox en dan met dreamup(geen dreamuplan gebruiken)je DB flashen, dreambox opnieuw opstarten en de knop linksboven je display ingedrukt houden totdat er flash erase staat en je hebt weer alles vers. Vanuit dit punt zou je weer verder je netwerkje op kunnen zetten.Tevens zou ik ook ff in je netwerk instellingen van je pc/hub/router kijken of de door jou gekozen ip adressen/gateways nog in werking zijn en niet gewijzigd zijn na de crash.
Gast Geplaatst: 30 april 2003 Geplaatst: 30 april 2003 gaan we dat eens proberen, ik laat je weten. THNX m.vr,grt. SPJ.........
Gast Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 Inmiddels kontakt verkregen met de DB en 'n aantal image's uitgeprobeerd. Wat me opvalt is dat by Traveller de " var_init " dir veel uitgebreider is als bij andere image's ., en dan kom ik gelijk op m'n vraag. In de " keys " dir kan ik wel de softcam key uit de DB dmv ftp eruit halen om te bewerken, maar als ik die terug wil zetten word dat geweigerd. Is dat een instelling die op de DB aangevinkt oid moet worden of is dat 'n instellings ( netwerk ) fout op pc ?? m.vr.grt. SPJ.........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen