Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet dat er al diverse malen over is gesproken, maar over mijn lock probleempje kan ik 1-2-3 niets vinden.

Zodra ik mijn DB via het menu uitschakel en later weer aan zet krijg ik steenvast geen lock. De oplossing is simpel maar voor mij onverklaarbaar. Zodra de DB is geboot en ik dus de melding krijg "kan niet schakelen" ga ik via het menu naar instellingen/zenders/transponderscan. In dit menu zie ik dat er geen lock is. Nu de oplossing om een lock te krijgen: ik ga met de cursor op het frequentie veld staan en druk op de afstandsbediening de 1, als of ik de frquentie wil wijzigen, en krijg direct een lock. Deze procedure werkt ALTIJD en is na een reboot ALTIJD noodzakelijk!

Wat mij wel opvalt is dat de gegevens in het transponder menu altijd de zelfde zijn, ondanks verschillende satellite.xml files. Ik heb verschillende (traveller) images geprobeerd, satellite.xml files, settings (eigen en Joske) allemaal met het zelfde resultaat, geen lock na reboot!

Voor zover je iets over de signaal kwaliteit kan zeggen heb ik op Astra (19,2) ongeveer 85% en op Hotbird (13) ongeveer 80%. Zodra ik een lock heb na beschreven procedure werkt alles prima en heb ik geen problemen met de ontvangst. Wel had ik gisteren tijdens een onweersbui heel even biterrors en verloor op een gegeven moment de lock op Astra. Direct weer de standaard procedure gevolgt en weer beeld.

Waar het op lijkt is dat ik ondanks een goed signaal niet automatisch een lock krijg. Mocht ik door weersomstandigheden een lock verliezen krijg ik ook niet automatisch meer een lock.

Voorlopig los ik het op door de DB niet via het menu uit te zetten maar via de aan/uit knop op de afstandsbediening, de zg droomstand. Herkent iemand dit probleem of heeft een oplossing?

Bedankt

Geplaatst:

geef je de satellieten goed aan op je instellingen....

astra op a

hotbird op b of vice versa!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Heb dezelfde schotel, en nergens last van (oude dreambox, geen HD, laatste image van traveller and Ronaldd)

Doe een een upload van de laatste traveller, met flash erase

Geplaatst:

Heb soortgelijke problemen ook een paar keer gezien, maar sinds ik de volgende procedure toepas geen last meer:

Na eerste boot met nieuw image (+flash erase natuurlijk) Disecq instellingen en transponder search op een FTA kanaal (ik gebruik ZDF) gaan kijken. Daarna de box via het menu (dream) shutdown. Hiermee bereik je op de een of andere manier (settings worden ergens gesaved?) dat bij de volgende boot die volgt op een vastloper altijd weer in deze configuratie gestart wordt. Als ik om wat voor reden dan ook de box een keer uitzet via shutdown doe ik dat zekerheidshalve ook weer op ZDF (je weet maar nooit)

groet skippy2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen