Gast Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 Hallo, heb een vraagje om de dreambox op het internet aan te sluiten. Ik heb hier een draadloze router van linksys op mijn kabelmodem aangesloten. Nu zou ik de dreambox via mijn laptop, die een draadloze verbinding heeft met de router EN een netwerkaansluiting, willen koppelen naar het internet. Is dit mogelijk ? Heb al zitten proberen, maar 't lukt niet echt... De internetverbinding voor de laptop werkt wel goed, maar het "doorschakelen" van de dreambox niet. Ik gebruik Windows XP. Iemand ervaring met deze toestanden ?
Gast Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 staat je ip van je db wel goed heb je de gateway en nameserver van de router ingesteld in de dreamboxals je nameserver en gateway niet goed staan zal je geen verbinding krijgen. lukt het wel om te pingen ping ip van je router vanuit telnet. bijv : ping 10.0.0.50
Philips Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 kijk ook eens hier Zelfde probleem gr. Phill Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Gast Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 Heb zelf ook de LinkSys en die heeft DHCP dus je moet juist niets instellen. Volgens mij moet ie alles dan zelf detecteren en krijgt ie een ip enzo toegewezen.
Gast Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 DHCP geldt wel voor je pc en laptop, maar niet voor je db. Daar moet je toch handmatige een ip adres geven vanuit de range van je router. En deze ip adres natuurlijk excluden in je router!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen