Gast Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 Weet iemand waarom juist deze frequentie (12515 Mhz) op de astra slechter binnen komt dan de overige frequenties? 12515 komt op 65% signaal kwaliteit binnen terwijl de rest allemaal 70 tot 80% zijn.
EL PIÑO Geplaatst: 1 mei 2003 Geplaatst: 1 mei 2003 Geef 's wat meer info over je installatie zou ik zeggen.. Paar dingen die meespelen: - Hogere frequentie (meer demping door de kabel), heb je het bij transponders die nog hoger in band zitten ook? - Lagere FEC, als het bijv. regent, of je schotel staat niet helemaal goed afgesteld, komt niet alles goed aan, wat resulteert in een signaal van mindere kwaliteit of (eerder) beeld dat blijft hangen. - De positie van de Astra 1G is ook helemaal oostelijk (een flink stuk verder dan de andere Astra's), eigenlijk aan de oostgrens van 19,2°, eigenlijk is het dus meer 19,3°. En als je dan je schotel dus in het midden hebt opgesteld, zal er een klein verschil zijn in signaalsterkte. Je zou dan eigenlijk ook problemen moeten hebben met Astra 1C (alleen analoog) en 1E die ver westelijk staan op de positie van Astra. Maar dit verschil kan niet zo groot zijn als 5%.. Ik denk dus dat het door het slechte weer in combinatie met de FEC van 5/6 komt. Heb je het op 12.574/h. (freq. van o.a. Nickelodeon, SBS6 en Yorin) ook? En is de kwaliteit van 12.343/h. (transponder van RTL4, Discovery, ed.) beter? Dan ligt het daar aan.. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 2 mei 2003 Geplaatst: 2 mei 2003 Het vreemde is dat de frequentie 12520 Mhz op de hotbird hetzelfde resultaat geeft (65% sq). Ik heb op mijn vaste schotel (80cm) een monoblock LNB voor Astra/Hotbird ontvangst. De overige frequenties, zowel daaronder als daarboven zijn allemaal boven de 70% tot een kleine 90% signaal kwaliteit op zowel de hotbird als astra. Het lijkt er op dat de frequentie op 12515/12520 Mhz het meest gevoelig is voor weersomstandigheden. Het is de laatste tijd nou niet echt geweldig weer in nederland dus viel me dit eigenlijk gewoon op. Helaas betekend dat wel dat NED1,2,3, C+/rood/blauw/16.9 en Cartoon er het eerste aan geloven bij slecht weer helaas.
locutus Geplaatst: 2 mei 2003 Geplaatst: 2 mei 2003 een klein beetje bijstellen kan wel es helpen. heb enige tijd geleden ook last gehad met slechte ontvangst op het nederlandse pakket schotel heruitgericht, probleem opgelost locutus DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
EL PIÑO Geplaatst: 2 mei 2003 Geplaatst: 2 mei 2003 Als op andere satellieten op dezelfde frequentie ook minder signaal geven, zoals jij beschrijft, zal er waarschijnlijk een stoorzender in de buurt zitten die op die frequentie stoort. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen