Ga naar inhoud

Geen lock op Hotbird tijdens Transponder scan

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enkele dagen kan ik op mijn Dreambox Hotbird niet meer ontvangen. Ik heb een schotel met 2 LNB's en Disecq switch. Met mijn Humax is er geen enkel probleem om zowel Astra als Hotbird te ontvangen.

In de dreambox staat in de settings nochthans de juiste instellingen, heb reeds geprobeerd om Astra op B te zetten en Hotbird op A, maar zelfs dat geeft geen enkel verschil.

Ook heb ik reeds de settings heropgeladen die ik op satcity heb gevonden van Astra en Hotbird maar hij kan blijkbaar de hotbird niet vinden. Als ik een transponder scan laat uitvoeren staat hij enkele minuten te zoeken en zegt dan dat hij alle transponders heeft geprobeerd maar geen lock kan maken op de Hotbird.

Het rare van de zaak is dat het wel al heeft gewerkt voordien, het is van de ene dag op de andere fout gegaan.

Op de dream staat Traveller software 19/04, dacht eerst dat het aan de laatste release lag en heb de vorige versie terug geinstalleerd maar ook dit gaf geen verschil.

Kan er iemand mij met dit probleem helpen aub ?

Geplaatst:

het heeft erg hard gewaaid de laatse paar dagen dus waarschijnlijk verwaaid, dus opnieuw richten.

Geplaatst:

Neen, dat is het niet, mijn Humax hangt ook op dezelfde schotel en die ontvangt Hotbird zonder problemen !

Geplaatst:

gewoon tunerproblemen, de ene heeft het de andere niet, ik heb ook problemen met hotbird, ik kan de tps/multivision zenders niet ontvangen.. er zullen er nog wel zijn die ik niet kan ontvangen maar welke weet ik niet. ik heb vooral problemen op turksat1c..

het is gewoon afwachten wat het wordt met dream multimedia.. gaan ze nog een tuner-fix-software brengen of niet? ik hoop van wel, maar het is nu al bijna 4 maanden geleden dat er nog iets gedaan is met het tunergedeelte van de software..

ik hoop dat ze niet te lang meer wachten met de software updates bij dream multimedia..

Geplaatst:

bij mij is het dus zo als ik gewoon scan dat ik een lock krijg op thor bv ... en als ik er de zenderlijst van joske inknal, dan geeft ie geen lock meer ... ook eigenaardig...

el chillum

Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp is er voor het ogenblik geen oplossing voor ?

Geplaatst:

probeer eens gewoon een sat op te slaan ... ... zonder die A of B in te stellen ... ... ook al lockt hij niet toch eens proberen op hotbird of astra te staan ... ik werk met rotor en zelfs als ik geen lock krijg, ontvang ik toch ... ... weet niet hoe het zit met een dubbele lnb ...

el chillum

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen