Ga naar inhoud


[Pioneer] Heeft iemand al een DBR-400nl?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heeft één van jullie al een dbr-400? Ik kan nog weinig informatie op het internet vinden over deze receiver. Dus misschien dat iemand kan vertellen of dit aparaat bevalt. Verder zou ook ik graag antwoord krijgen op een aantal vragen gesteld door iemand in een vorige posting. Dus:

het eventuele voordeel tov de 120nl

de patchbaarheid van de dbr-400

 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het type "MoBo" (leuke) gaat inderdaad een hoop vragen beantwoorden, denk ik.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het Mobo dat in een Pioneer 400 zit is een BNP1378-A.

Ik heb er hier nu eentje open staan hier voor mijn neus. Ik weet niet of deze patchbaar is, ik heb er nog niets over kunnen vinden.

 

Het MoBO is in ieder geval heel anders van opzet. De connector om een JTag aan te sluiten zit er niet meer op. Ook zit er geen parallele poort aansluiting meer op.

 

Hopelijk hebben de kenners hier wat aan.

 

Groeten MM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad in de 400 zit een BNP1378-A MoBo (zoals je dat zo mooi noemt)

Ik heb inmiddels al wat testen gedaan, op de site van dynamite staat voor de BCT17 modellen een uitleg om de Jtag rechtstreeks op het Moederboard aan te sluiten. Ik heb de solink zo aangesloten en getracht de CPU code uit te lezen met pionero. Echter tot nu toe krijg ik geen juiste CPU code, en durf dan ook niet verder te gaan.

 

Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik een stapje verder.

De 400 heb ik voorzien van de aansluitingen voor Jtag gebruik, en ik heb nu een cpu code.

Uitlezen FW gaat perfect, kanalenlijst lezen werkt ook, en zelfs de eeprom krijg ik uitgelezen.

Maar nu komt het, als ik probeer de bct17 FW te laden (met mijn hart in de keel) lukt dit gewoon niet!

Ondanks de instelling 7FE0000 als startadres, begint pionero gewoon de FW vanaf adres 000000 te laden.

Gelukkig gaat de pioneer hier niet van dromen, maar de firmware gaat er ook niet in.

Ik heb ook gebrobeert de originele uitgelezen FW weer terug te zenden, maar ook dan begint het schrijven gewoon op adres 000000.

 

Ik begrijp dit dus niet.

de Jtag werkt dus wel, kanalenlijst uitlezen gaat, ook de schermafdruk kan ik laden, maar dus de FW schrijven lukt niet.

 

Iemand een idee ??

 

Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier nu ook een DBR-400nl voor me staan.. Eerst min punt vind ik de Afstandsbediening.... ligt niet echt lekker in de hand en het zijn allemaal kleine knopjes... jammer... Het is ook jammer dat de parallelaansluiting er niet meer op zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...