odul Geplaatst: 2 mei 2003 Geplaatst: 2 mei 2003 Volgens mij heeft mijn actuator het begeven. Normaal stuurde ik mijn schotel via een analoge pace. Nu zoek ik een mogelijkheid om zonder actuator , indien dit al zou kunnen , mijn schotel te sturen. Ik heb een humax 5400 z en dus disceq compatiebel. Het zou ook de reed kunnen zijn die stuk is of verkeerd aangesloten. Suggesties en positieve ervaringen met dezelfde ontvanger ( humax ) en om het even welke kombinatie hoor ik graag. Dank voor de suggesties. Geel , Stad in de Kempen.
Gerdy Geplaatst: 2 mei 2003 Geplaatst: 2 mei 2003 Odul: geef even wat meer info! Sinds wanneer heb je problemen? Nu ineens? Hoe groot is de schotel? Welke actuator gebruik je? (grootte in inch) Waarom zou de reed nu ineens slecht aangesloten zijn als hij altijd goed gewerkt heeft of heb je er aan geknoeid? ... Gerdy
odul Geplaatst: 2 mei 2003 Auteur Geplaatst: 2 mei 2003 Het ganse aangekocht in 1996 behalve de humax . Mijn schotel staat sinds enige maanden roerloos op Thor. Wegens problemen met de instellingen . Ik weet namelijk niet meer ( heeft in 1996 een installateur gedaan en ondertussen heb ik een humax bij een andere installateur gekocht omdat de vorige zo'n toestel niet verkocht en het dat was wat ik wilde omdat er veel over te vinden was op het www )De begrenzingen oost-west weet niet hoe dit te doen op mijn analoge pace . Ook op de actuator zijn deze in de fabriek (?) ingesteld . Heb ooit is gelezen dat het iets is met nokjes die je kan verzetten . Ik wil gewoon van die actuator af, merk onbekend lengte 18 inch veronderstel ik daar de triax schotel 120 cm is.Er was wel een copy van een handleiding bij die wel niet bij het toestel hoorde maar er wel voor kon dienen. Ik meen me nog te herinneren dat men juist omgekeerd moest tewerk gaan dan de gebruiksaanwijzing .... Ik ben niet onderlegd in alles met electriciteit werkt.In beschrijvingen spreekt men over dikke en dunne draden voor de reed en of de moter . Bij mij zijn de draden allemaal even dun of even dik en ze hebben allemaal dezelfde kleur. Ik wil er gewoon vanaf. Daarom mij vraag of er geen simpeler oplossingen zijn? Geel , Stad in de Kempen.
Gerdy Geplaatst: 2 mei 2003 Geplaatst: 2 mei 2003 Het zou spijtig zijn af te stappen van een draaibaar systeem (120cm schotel met polarmount en actuator en afzonderlijke positioner)! Niets is méér stabieler. Je weet er héél weinig van af zo te zien... Mijn advies: laat alles door een ervaren installateur nazien en afregelen en je blijft de gelukkigste ter wereld! Gerdy
odul Geplaatst: 2 mei 2003 Auteur Geplaatst: 2 mei 2003 Heb in het Pace forum op 2/05/2002 en 15/11/2002 al enkele vragen trachten te stellen over de pace MSS 538 gp analoge ontvanger. Dus van toen dateren de problemen. Misschien moet ik eens zoeken bij de regio bijeenkomsten ... Geel , Stad in de Kempen.
Gast Geplaatst: 3 mei 2003 Geplaatst: 3 mei 2003 ik heb mijn schotel met actuator zo afgesteld(en het is niet moeillijk ofzethoek is 8 graden bij de actuator het midden opzoeken zorgen dat de schotel haaks staat dus niet de actuator in en uit draaien maar schuiven op deze manier heb je het hoogste punt nu de schotel uitrichten op sirius door middel van het frame wat op de pijp zit te verdraaien dus dan draait schotel met frame dan de elevatie afstellen (niet meer aan de ofzethoek komen) als je het goed gedaan hebt en de pijp staat waterpas krijg je al de sat`s
odul Geplaatst: 3 mei 2003 Auteur Geplaatst: 3 mei 2003 musli, mijn schotel is wel degelijk goed afgesteld. Dit wil zeggen van turksat tot hispasat. Het probleem zit hem in de schotel begrenzingen. Je moet dit doen in een menu van de analoge pace ontvanger en dat lukt mij niet. Ook de begrenzingen van mijn actuator zijn niet meer juist. Geeft motor error en of motor overload. Toch dank voor je reactie. Heb ook de bedrading los gehad van zowel motor als aan de achterkant van van analoge ontvanger . Ook heb ik toen nagelaten van de volgorde ( nrs op te schrijven ) Ook had ik pas achteraf gehoord dat er nrs op de bedrading staan...Heb toen getracht via eliminatie de juiste draden op de juiste plaats aan te sluiten . Doch zonder succes. Geel , Stad in de Kempen.
Gerdy Geplaatst: 3 mei 2003 Geplaatst: 3 mei 2003 Ik begin stilletjesaan vermoeden dat je de draden door elkaar gehaald hebt, verkeerd aangesloten en daardoor de reed sensor naar de vaantjes geholpen hebt... Vandaar dat de motor niet meer draait en ook "error" geeft. Gerdy
odul Geplaatst: 4 mei 2003 Auteur Geplaatst: 4 mei 2003 Inderdaad sjaak , je had me reeds een antwoord gegeven. Maar zoals Gerdy reeds aanhaalde weet ik er weinig van , en is het dan ook niet zo vanzelfsprekend om zelf het een en het ander uit te zoeken. Geel , Stad in de Kempen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen