Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie heeft er ervaring met een automatische schotel die automatisch in en uigeklapt wordt en welk merk moet ik dan nemen. Ik wil op een boot een satelliet installatie aanleggen met een 80 cm schotel om in europa naar de nederlandse tv te kunnen kijken.

Geplaatst:

Er zijn verschillende mogelijkheden maar eveneens verschillende prijzen!

1) Een schotel die openklapt en zichzelf naar de ingestelde satelliet richt (en er blijft opstaan)

2) Een volautomatisch "tracking system" waarbij de schotel continu de satelliet blijft volgen terwijl je aan het varen bent...

Gerdy

Geplaatst:

Zelfrichtend koop je voor ongeveer 2000 euro ex ontvanger, zelfrichtend/volgend zal ongeveer 5000 euro ex ontvanger kosten. Laat staan de montagekosten.....

Er zullen allicht goedkopere aanbieders te vinden zijn, maar dit is wat je gemiddeld tegenkomt.

Hoi, Swaag.

Geplaatst:

tja, ik denk dat het handbedient gaat worden, heb iets van travelsat ufo gevonden, ik denk dat dit de beste keuze is of zijn er zaken die ik over het hoofd zie.

Geplaatst:

De travelsat UFO werkt ook goed, je klapt 'm uit en draait aan de mast tot je signaalmeter reageert. En het systeem ziet er ook nog eens mooi uit. Bedenk wel dat als je in Zuid-europa of zo zit en het 40 graden in de schaduw is dat je camper in de volle zon moet staan om beeld te hebben. Is een mooi kunststof 60 cm schoteltje met een driepootstatief en een end kabel niets voor je ? Camper in de schaduw onder de bomen en schotel in het zicht van de satelliet.

Hoi, Swaag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen