Ga naar inhoud


welke Echostar is het best met draaibaar 7000 of50


Gast

Aanbevolen berichten

Halo ik wil en nieuwe ontvanger ik heb mijn oog laat valen op echostar 5000 of 7000 welke van twee is best voor draai baar. wie heeft hier antwoord op geef en reacteies.

 

groeten dirk-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 5000 werkt met het Diseqc 1.2 protocol , hierbij wordt de diseqc 1.2 motor gevoed door de coax kabel die ook naar de lnb gaat.

De 7000 werkt met 36 volt , hierbij moet je extra draden aanleggen naar je motor.

Diseqc 1.2 werkt voor schotels tot ruwweg een meter.

Voor grotere schotels kun je beter met bv een jeager motor werken op 36 volt omdat dat over het algemeen een stabielere constructie is .

Beide zijn ze echter heel geschikt voor draaibaar het is alleen welke schotel (grootte) ga je erbij gebruiken ..

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal van Melle klopt als een bus, maar ik wil er toch nog wel wat aan toevoegen.

Een schotel met polarmount en 36vdc actuatormotor is vele malen steviger en stabieler dan een diseqc motor. wil je dus eenmalig "het dak op" en verder de eerste 10 jaar geen gezeur, ga dan voor een degelijke actuatorsturing met bijbehorende polarmount en schotel.

 

Helaas hoort bij degelijkheid ook een "degelijke" prijs :-(

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bevestig voorgaande antwoorden, mede uit ervaring.

Tevens moet je ruwweg rekenen dat als je met DiSEqC roteert naar een kanaal van een transponder met verticale polariteit, dit dubbel zoveel tijd vergt als met 24/36 volt (bij horizontaal is het verschil klein).

Ook is het installeren van de schotel een stuk gemakkelijker en kan er gecombineerd worden met vaste schotels met gebruik van DiSEqC-switch.

Lapke

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...