Ga naar inhoud


Download Aston receivers.


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi luitjes,

 

Dit is puur een hyphothese maar zou het kunnen dat de firma Aston aan de hand van het serie nummer dan wel door een ingevulde garantiekaart weten waar zich de ontvangers bevinden zodat ze zeer gericht de nieuwe software tot beschikking stellen? (en beetje zoals c+ dat met de kaartjes doet)

het is toch wel vreemd dat er slechts een paar mensen zijn die in staat zijn om de nieuwe soft te laden en het aantal wat spontaan een melding krijgt dat hij/zij nieuwe sotfware KAN laden. deze zg. auto update heeft bij mijn ontvanger nog nooit gewerkt en ik heb vanaf het begin al de grootste moeite om nieuwe software te laden mijn laatste versie is dan ook 304 terwijl er volgens de site van aston ook een versie 309 alsook en 310 moet zijn voor bv mijn aston xena 1700.

bij mij rijst nu de vraag hebben de mensen die wel nieuwe soft hebben toevallig de bij de ontvanger geleverde kaart naar Frankrijk opgestuurd(ik zelf heb niks opgestuurd) of hebben sommigen onder ons welicht te maken met grijse import (parralel import) zodat Aston niet weet waar de ontvanger staat en dus aan de hand van het serienr. geen nieuwe soft. toelaat?

En wie weet hoe het in Frankrijk zelf gaat per slot hebben ze daar al bijna een jaar seca 2 en welke soft.hebben ze daar en vanaf waneer want mijn 304 werkt niet met seca 2.

zoals ik al begon het is allemaal hyphothese maar zou het samenhangen met de "innige" samenwerking van Aston met C+ technologies en zo hun rebbels karakter wat ze hadden met het op de markt brengen van de Astoncrypt modules nu dan op geven, ik hoop van niet want Aston was nou juist voor mij de reden om de c+ goedgekeurde bak eruit te gooien!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Klopt. Ook nooit wat opgestuurd, maar krijg wel regelmatig updates.

 

Importeur heeft wel een keer de software zelf geupdate (kosteloos). Eerst had ik namelijk geen automatische update van software en nu wel. Misschien een tip voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happy surfer,

Ik heb wel gemerkt dat de aston uplink op de Astra satelliet het meestal niet doet. Ik haal mijn updates altijd binnen vanaf de Hotbird, dat gaat heel goed.

Ik lees net in een andere thread dat het je al gelukt is de nieuwe software er in te zetten.

De enige complot-theorie die ik kan bedenken is dat de Aston-boxen nog niet compatible waren met de canal digitaal seca2 variant. Ik lees vaak het magazine Hopper guide, en daar gaat het altijd over het niet standaard zijn van de canal digitaal uitzendingen. Wat kan kloppen, want ik heb altijd problemen gehad met de geluidsynchronisatie. Met de nieuwe software (4.0500) loopt het geluid op alle zenders 100% goed! (eindelijk!). Maar ja... dit zou ook aan een meer volgens de dvb-standaard manier van uitzenden van canal digitaal kunnen liggen. ;-)

 

Hier de download instellingen, gehaald van Aston France

Version: 4.05

Date:29/04/03

Satellite: Hot Bird

Frequency: 12692 GHz

Polarization: Horizontal

Symbol Rate: 27500

 

Version: 4.05

Date:05/05/03

Satellite: ASTRA 19°2

 

Frequency: 12603 GHz

Polarization: Horizontal

Symbol Rate: 22000

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, voor wat betreft de complot theorie kijk ze weten in frankrijk natuurlijk best welke ontvangers er in nederland staan, ze hebben ze per slot zelf heen gestuurd dus de serie nr zijn bekend, waar het mij om ging was hoe kan het dat de een wel en een ander niet kan downloaden vanaf astra danwel hotbird en waarom krijgt de een een melding dat hij nieuwe soft kan laden en een ander moet ploeteren om diezelfde soft er na soms weken in te krijgen.

groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...