Ga naar inhoud

Kan geen werkende kaart produceren met goldprogger en goldcard, wie kan mij helpen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds gisteren een Humax 5400, en ben daar zeer tevreden over.<P>Ik heb van iemand een card gekregen met daarop P*W* die prima werkt.<P>Nu heb ik geprobeerd deze kaart uit te lezen maar zonder resultaat, ik krijg met mijn goldprogger en gold140 software de melding dat de kaart niet herkend is en daardoor niet uitgelezen kan worden, dit i.v.m. invalid fuzes!<P>Helaas kan ik niet meer terug vallen op de persoon die me deze kaart heeft gegeven want hij had hem ook weer van iemand anders gekregen dus hier kan ik verder niks meer mee.<P>Nu heb ik zeker zo'n twintig verschillende hex files met Ird*to key's geprobeerd te proggen met mijn goldprogger en gold140 software op een goldcard maar allemaal zonder resultaat. Ik krijg elke keer weer de melding van mijn Humax dat de kaart 'invalid' is. confused.gif" border="0 <P>Ook heb ik de datum veranderd van provider 2 en 8 in '04 EE'. Verder heb ik alle aanwijzingen opgevolgd die bij de verschillende files aanwezig waren.<P>Wat doe ik toch fout, ik had nooit gedacht dat het blijkbaar zo moeilijk is om geprogde Ird*to key's draaiende te krijgen.<P>Terwijl ik doorgaans met SE*A geen enkel probleem heb! confused.gif" border="0 <P>Is er misschien iemand die me hiermee kan helpen, het liefst iemand die ook met een goldprogger en gold140 software key's op een goldcard heeft geprogd en deze draaiende heeft gekregen op een Humax 5400?<P>Het ligt natuurlijk voor de hand om te zeggen van "wat zeurt die vent nou, hij heeft toch draaiende key's voor P*W*". Maar daar gaat het mij niet om ik wil het gewoon zelf kunnen en begrijpen, anders is het geen hobby meer voor mij. En tevens wil ik ook andere key's op mijn goldcard kunnen plakken.<P>Als iemand zijn key's op bovengenoemde wijze draaiende heeft gekregen en gewillig is om mij deze hex-file (met eventuele uitleg van afwijkende instellingen bij gold140) toe te sturen dan kan hij dat hier naar toe doen firewire75@hotmail.com .<P>Alvast bedankt. smile.gif" border="0 <P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Ik neem aan dat je de Humax nieuw hebt gekocht!Deze is met een embedded irdeto cam module , dan zou je de cam eerst moeten laten patchen voor gebruik met de betacrypt codering.Ik lees nergens in je bericht dat je dat hebt gedaan of laten doen.Dit zou een reden kunnen zijn dat het prem**re pakket bij jouw niet werkt.Als je er een ci cam in hebt zitten moet het werkend te krijgen zijn. blush.gif" border="0

Geplaatst:

PietBem de Humax is door de firma waar ik hem gekocht heb gepathed en voorzien van de laatste update.<P>De kaart die ik gekregen heb met P*W* erop is ook geen orginele kaart!<P>Was ik even vergeten te vermelden.<P>Trouwens moet je soms op een andere manier progen dan met S*CA files?<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Hoi Redcat,<P>PW gebruikt I***to als codering. Je schrijft dat je met s**a file geprobeerd hebt, waarschijnlijk ligt daar 't probleem...<P>MvG, CK

Geplaatst:

Als je de melding krijgt invalid fuses is uw kaart defect of is er geen eprom op de kaart en enkel geheugen.. ik veronderstel dat het een goldcard is...

Geplaatst:

trouwens als je de kaart wel kan proggen.. eerst de eeprom, dan de pic.. geen loader laden want de goldprogrammer doet dat zelf

Geplaatst:

@Redcat<BR>De antwoorden zijn min of meer al door ADP gegeven.De goldprogrammer ken ik niet qua gebruik, ik heb zelf de Vp2 met atmel optie van Ome Willem.Helaas kan ik je niet verder helpen.Jammer! rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

volgens mij is deze kaart geen goldcard het kan een mosc kaart zijn probeer deze maar eens uit te lezen met een phoenix progger .<BR>ik heb hier ook een humax5400 en een goldprogger ik begrijp dat het programma wel opstart met de kaart in de goldprogger probeer in de eeprom anders een andere instelling galaxy 2 is voor goldcards.<BR>Ibby

Geplaatst:

Ten eerste alvast bedankt voor jullie reply.<P>Maar ik denk dat ik het nog even wat nader moet uitleggen.<P>1. De kaart die ik heb gekregen is ook een zelf geprogde kaart met daarop P*W*. Ik kan deze kaart niet uitlezen met mijn goldprogger dus het zal wel een ander soort kaart zijn. Daar ga ik me dus ook niet meer verder in verdiepen.<P>2. De goldcard die ik gebruik om de Ird*to files op te zetten is niet kapot, want ik kan er wel gewoon S*CA files op zetten die vervolgens in mijn Aston ci gewoon werken.<BR>Dus mijn goldprogrammer en de goldcard zijn niet kapot.<P>3. Mijn probleem is dat wat voor Ird*to files en/of zettings ik ook gebruik, er nog steeds geen werkende kaart uitkomt. Dus waar ik denk ik het beste mee geholpen ben is een werkende Ird*to hex file die werkt op een Humax 5400 en die met een goldprogrammer gemaakt is en op een goldcard gezet geprogd is.<BR>Op die manier kan ik de hex file vergelijken met de anderen die ik al geprobeerd heb en kan ik er zodoende achter komen wat ik verkeerd heb gedaan.<P>4. Met de regel <B>"Terwijl ik doorgaans met S*CA geen enkel probleem heb!"</B> bedoel ik dat ik met het proggen van S*CA files niet zulke problemen tegen kom. Dus ik bedoel hier niet mee dat P*W* een S*CA gecodeerde provider is!<P><B>Redcat</B><p>[ 18-02-2001: Message edited by: Redcat ]

Geplaatst:

Met de goldprogrammer zijn een paar foutmeldingen mogelijk, waarvan de meest voorkomende zijn:<BR>1 could not detect any pics on card<BR>2 invalid fuses set on card - card may not program<BR>3 data rejected - bad programmer<BR>4 The power up fuse is enabled, this will often cause a check card message<P>De reden van deze fouten is meestal:<BR>1 card zit er verkeerd om in, maakt geen contact, is kapot, je gebruikt een piccard waar de pic uit is gehaald etc. De foutmelding is vrij duidelijk verder. De oplossing is meestal de software te sluiten, de stroom van de programmer af te halen en het hele spul weer aan te zetten.<P>2 met de data die je inlaadt, komen een berg andere settings mee. Zoals de diverse fuses en andere instellingen die je in het pic scherm ziet. De melding heeft dan ook ALTIJD te maken met het programmeren van de PIC. Ook als je de eeprom programmeert heeft dat hier mee te maken, want blijkbaar kan hij dan de loader niet wegschrijven in de PIC. Als je de pic progt en je krijgt de melding: zet alles op disabled. Programmeer je de eeprom en je krijgt die melding, zet het hele spul uit en aan, doet ie het dan nog niet is er iets defect aan je kaart.<P>3 deze foutmelding ligt helemaal aan de data die ingelezen is. Blijkbaar is het bestand corrupt of staan er gegevens in die niet kloppen (bijv. non-hex characters). Als je het file hebt gedownload, doe dat nog een keer en pleur anders het file gewoon weg. Genoeg vissen in de zee.<P>4 De functie van de power up is voor gebruik in onze hoek niet van belang en moet altijd op disabled staan. Ik heb nog nooit een file gezien dat het ineens ging doen nadat hij aan stond, terwijl met name in een humax bij de embedded cam nadat je een ander kanaal kiest onmiddelijk een check card mededeling krijgt.<P>Overigens kun je ook nog wat lastigheden ondervinden bij het lezen van bestaande kaarten. Als ie beschreven is met een lees beveiling bijvoorbeeld. De juiste methode van het uitlezen van een goldcard is:<BR>- pic uitlezen (indien mogelijk) en wegschrijven(!)<BR>- eeprom uitlezen (pic wordt overschreven door loader) en wegschrijven<BR>- picfile terugzetten in de pic

Geplaatst:

Hoi Redcat,<P>Ik heb denk ik hetzelfde probleem en ik ben er nog steeds niet uit!! <P>Begin deze maand mijn Nokia 9500s ingeruild voor een Humax 5400 dus met met aston s**a ci module 1.04 en embedded i***to.<BR>De laatste is voorzien van P*W*patch. Voor de Nokia had ik een goldcard die feilloos werkte, dus ook voor P*W*. Helaas werkt de Goldkaart met de I***to files niet in de Humax. <P>Hier de (overigens mbt i***to nog niet succesvolle) manier van proggen (Ik gebruik een Goldprogger en Goldprog 140):<P>Na identify geeft de prog aan dat het een RB7 card betreft. Proggen deed ik als volgt: alles op disable en set op XT eerst EEprom pas daarna Pic-file laden. <BR>Volgens Goldprog was de card succesvol geprogt. Overigens bij foutmeldingen helpt het vaak het proggen gewoonweg te herhalen. Kan soms een spanningsprobleem zijn (gestabilseerde voeding?)<BR>Ik heb overigens de prog pas op spanning gezet nadat de gold kaart in de prog was geschoven en er pas uitgehaald nadat de spanning eraf was. Tijdens het inladen van de eeproms stond device op 24xx16 en cardtype op Galaxy-2.<P>Nu zoals gezegd lukt het met i***to niet (en nog steeds niet). Ik heb overigens wel P*W* van het zwart met mijn smartcard emulator met de oude vertrouwde software van William. Maar ja daar gaat het niet om, het gaat om het proggen! <BR>Daarna heb ik diezelfde card als S**a geprogt. No problem werkte meteen. Ergo de prog en de kaart zijn goed.<P>Ik vermoed dat de I***to hexfiles die ik tot nog gebruik niet goed zijn (datum?) Of ik doe iets niet goed maar wat.<P>have a nice day!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.