Gast Geplaatst: 7 mei 2003 Geplaatst: 7 mei 2003 Vbox (1) gekocht in 2001. Altijd prima gewerkt. Sinds gisteren wil hij niet meer automatisch draaien. Het display geeft licht fluctuerend de laatste pulswaarde aan i.p.v. P0x. Bij wisselen van satelliet geen reactie. Eenmaal op 'West' drukken en hij blijft 'West' gaan tot aan de mechanische top. 'East' idem dito... 12V, 36V, 5V OK, weerstanden, diodes meten OK... Ehhhhhh Help??
prutsie Geplaatst: 7 mei 2003 Geplaatst: 7 mei 2003 Pulscount reedrelais in je actuatormotor (of bekabeling) niet defect ??? Lijkt er wel op als de pulsteller stil blijft staan. ff losnemen en met een multimeter meten. constante piep bij draaien = defect. geen enkele piep bij draaien = defect. piep.....piep......piep (alleen dan snel) bij draaien = in orde. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Geplaatst: 8 mei 2003 Die is nog heel. Als ik via het Disecq menu van mijn ontvanger wil draaien, dan lukt dat prima. Kan zelfs posities opslaan..Alleen het automatische gebeuren in 'User' mode zeg maar.. Dat gaat niet....
prutsie Geplaatst: 8 mei 2003 Geplaatst: 8 mei 2003 Daar heb ik helaas net te weinig kaas van gegeten om er een antwoord op te geven waar je wat aan zou kunnen hebben. Met de meeste actuatorsturingen is het zo dat ze een motor error geven als de pulsgever in de motor defect is terwijl de motor wel draait. Het vinden van de posities is dan natuurlijk voor de sturing onmogelijk. Dit is een relatief vaak voorkomend probleem, vandaar de suggestie om de pulsgever even door te meten. Als die het gewoon doet ben ik bang dat je V-box inderdaad overleden is. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 11 mei 2003 Geplaatst: 11 mei 2003 Ik heb hetzelde probleem, Ontvanger is een Topfield 4000 pvr en een VBOX In het deiseqc 1.2 menu kune je de schotel wel laten draaien en daar na opslaan. Op het display van de vbox zie je dan ook wel C02en dan P02. Echter als je van satteliet wisselt, draait de schotel niet meer mee. Tot voor een paar dagen geleden wel.. Ik begrijp het niet meer. Ontvanger volledig gereset etc. Wie helpt???
Gast Geplaatst: 22 mei 2003 Geplaatst: 22 mei 2003 Probleem opgelost. Nieuwe VBOX (2) gekocht en alles loopt weer als een tierelier.
Gast Geplaatst: 26 mei 2003 Geplaatst: 26 mei 2003 Opsturen zou duurder zijn dan de kostprijs van een nieuwe. Heb van een medesatter een VBox-2 mogen overkopen. Doet het weer als een zonnetje. Wel jammer dat ik nu niet weet wat er stuk was. Had de nodige componenten gemeten en die waren nog prima..Processortje??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen