Ga naar inhoud


LNB instellingen in Topfield menu


Gast markojan

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren enorm gestoeid met de LNB instellingen in de Topfield.

In dat scherm kun je voor een sat. en een tuner aangeven welke disecq schakeling gemaakt moet worden. Ik ben er zeker van dat de kabels in de 2 4in1 disecq's voor Tuner 1 en Tuner 2 precies het zelfde zijn aangesloten:

Astra 1 (19.2) middelste LNB, op ingang A(of 1)

Hotbird (13) linker LNB, op ingang B(of 2)

Astra 2 (28.2) rechter LNB, op ingang C(of 3)

 

Nu komt het: In het instellingen scherm zie ik voor Astra 1 op de groene balk een waarde staan van ca. 85% (schommelt soms) en op de gele balk 0%. Vreemd is het dan ook dat ik wel gewoon de kanalen van astra 1 kan bekijken, in de infobox bij bijv. Ned.1 staat de gele balk op bijna 99% !!!

 

In dat zelfde instellingen menu staat bij Astra 2 (die aangesloten is op aansluiting 3 van 4 op de disecq) geen signaal op de gele balk. Als ik dan wissel naar bijv. 1 van 4 geeft ie ineens 99%. Dit zelfde geldt ook voor de Hotbird: bij 2 van 4 geen signaal, maar bijv. bij UIT of Mini A of B wel vol signaal.

Gisteren avond had ik alle drie de salletieten keurig werkend. Vanmorgen: Hotbird bij sommige geen signaal, bij anderen wel signaal (op de gele balk), maar geen beeld (Geen of gecodeerde uitzending) (ligt dit misschien wel aan die Ashton Module ???)

 

Ik snap hier echt helemaal niks van.... Wie is hier in het begin ook tegenaan gelopen en vooral wie kan mij helpen, ik ben haast teneinde raad omdat het allemaal zo vreemd en onlogisch begin te worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


even een rare vraag je hebt je settingslijst er toch niet ingezet met TOPBOX?????

Ik had namelijk de zelfde problemen met met Samsung 801(topfield cloon)

Zelfs op de fta zenders van Rai kreeg ik gecodeerde uitzending.

Heb je al wel beeld gehad op de Astra2 of alleen signaal???

want heel veel freqenties kloppen bij mij ook niet in mijn menu dan heb ik signaal b.v op de Sirius terwijl ik de schotel op de Hispasat heb staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zenders door de Topfield zelf laten zoeken op de verschillende satellieten. Dus daar kan het niet aan liggen.

Vandaag weer zo'n uiterst vreemd staaltje van de instellingen in Topfield. Hotbird was ik helemaal kwijt en vanmiddag (ECHT WAAR zonder iets gedaan te hebben) was het hele zwikkie aan FTA zenders wel beschikbaar via disecq instelling stond op "Mini B" ???? Nou vraag ik je toch echt is dit vreemd of niet ? Ik kan het ook niet meer logisch beredeneren. En als ik dat niet kan, dan ga ik twijfelen (niet aan mezelf hoor)...

Ik heb voor de duidelijkheid ook al mijn kabels van de LNB's naar de disecq's gemerkt, zodat ik daar geen fout in kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu komt het: In het instellingen scherm zie ik voor Astra 1 op de groene balk een waarde staan van ca. 85% (schommelt soms) en op de gele balk 0%. Vreemd is het dan ook dat ik wel gewoon de kanalen van astra 1 kan bekijken, in de infobox bij bijv. Ned.1 staat de gele balk op bijna 99% !!!

 

Als je in het lnb menu zit dan kijkt de topfield naar de transponder die daar aangegeven is.

Stel dat die transponder niet uitzendt dan zie je inderdaad geen geel balkje.

Kies je nu de transponder waar bijvoorbeeld ned1 op zit dan zal je zien dat ook in je lnb menu een geel balkje verschijnt.

 

Je laat je af en toe misleidden door dat gele balkje.

Het kan namelijk zo zijn dat je een zender op hebt staan van de astrasatelliet maar dat die transponder bijvoorbeeld ook op hotbird bestaat.

Jij denkt dan "heeee een geel balkje hij ontvangt nu een zender van Astra" echter is dat signaal van hotbird die toevallig ook uitzendt op die frequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...