Ga naar inhoud


Win ME herinstalleren op dualboot


stefke

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Hoe kan ik het beste win ME herinstalleren op men dual boot machine. Heb destijds eerst XP in fat32 op C gezet en daarna winXP geinstalleerd in E

Gebruik dus de dualboot optie van winXP

Kan ik gewoon men c parttitie formateren en win ME terug installeren, blijft men dualboot dan bestaan?

 

Stefke.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@stefke

 

Zoals ik je vraag lees:

 

Citaat:

Hoe kan ik het beste win ME herinstalleren op men dual boot machine. Heb destijds eerst XP in fat32 op C gezet en daarna winXP geinstalleerd in E

 

Heb je windows XP op de C: schijf staan en Windows ME op de E: schijf.

 

Dan is de volgende optie geen uitkomst:

 

Citaat:
Kan ik gewoon men c parttitie formateren en win ME terug installeren, blijft men dualboot dan bestaan

 

Nee, de dualboot is dan geheel weg en ook zo jou windows XP. Je zou dan beter windows ME ( E: schijf ) kunnen formateren en dan WinME opnieuw installeren.

Zo blijft dan jouw dualboot toch intact en is windows ME opnieuw geinstalled. Hierdoor ondervind XP geen problemen mee.

 

Heb je Win ME op de C: schijf staan en Win XP op de E: en je formateerd dan de C: schijf dan ben je ook je dualboot van WinXP kwijt. Wat je dan als optie zou kunnen doen is de bootrecord kopieren naar een diskette ( opstarten van de bootloader ) en dan de C: schijf formateren Win ME installeren en dan de bootrecord ( opstarten van de bootloader ) weer terug zetten. Je hebt er een aantal handige programma's van.

 

[color:"blue"] Gegroet TazzMania [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...