Ga naar inhoud


instellen LT 8700


ahulf

Aanbevolen berichten

Ik kreeg onlangs een LT 8700 met een 2-tal schotels met motor, een van 120 cm en een van 60 cm met ferrite polarisator.

De echostar is ongeveer 6 jaar niet gebruikt en nu wik ik hem uitproberen.Omdat ik een beginner ben stuit ik op een aantal probleempjes. Bij het instellen van de LNB kan ik kiezen uit

1-adjust DRO

2-LNB Actuated Dish Quatro Band

3-LNB fixed dish

Nadat ik nummer 2 koos, kreeg ik een submenu met 4 bandkeuzen : C , Ku-low,Ku-High en S.

Welke keuze moet ik maken?

Verder krijg ik bij SATSTORE telkens een motor error.

De bedrading heb ik niet verwisseld zodat de reed-switch denk ik niet kapot is.Hoe kan ik dit chequen?

De bedrading is een 7-draadse kabel waar geen mantel omheen zit.Zou dit de motor error kunnen veroorzaken?

Bij de actuator zitten 2 aansluitingen voor de voeding,die ik op M1 en M2 heb gezet.Verder een aansluiting voor Puls en eentje met een omgekeerde T,deze heb ik aangesloten op pulse en GND.Ook is er een aansluiting +5V .Moet deze worden aangesloten op +5VDC bij POLARIZER ? Verder kan de motor apart geaard worden .Is dit noodzakelijk?

De schotel hebben onderaan een schaalverdeling.Deze heb ik op 52 graden gezet(ik woon tussen Dedemsvaart en Ommen).

Wie kan mij helpen om beeld te krijgen.

Groeten Ahulf

--------------------

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik het goed begrijp heb je er geen gebruiks aanwijzing bij ?

DOE DIT EERST

aansluitingen van de schotels bekend ?

ik begreep dat de set compleet is gekocht met 2 schotels

zo niet :als er van de 60 cm bekend is welke lnb erin zit deze op de bovenste aansluiting zetten en een van de drie lnb 's aanduidingen proberen op de lage band 9.750

en proberen op astra te zetten en een H en v kanaal proberen

dan hoeven de draden van de polarizer nog niet aan gesloten te zijn

limieten instellen:anders kun je namelijk geen motor laten draaien.

kijk wel of hij de goede kant opdraaid en niet aan zijn mechanische eind zit .

hier komen de motor errors vandaan .

verkeerde kant opdraaien M1 en M2 omdraaien

reed relais controle :

magneet bij het pijpje houden en kijken of ze elkaar raken de contacten evt met ohm meter = contact of niet

60 cm = ku low

kabel motor error ? alleen bij kortsluiting =doormeten met ohm meter

motor apart aarden ? waarom ?alleen als bliksem beveiliging

schaal verdeling ?bij 60 cm relatief makkelijk beeld te krijgen op astra door een beetje heen en weer te bewegen met tv in het zicht

 

maar het hele verhaal klinkt als of de hele ontvanger zijn geheugen leeg is

controleer eens of je iets op het scherm krijgt na het 1 maal indrukken van de pijl naar links of rechts dan moeten de ingestelde satelieten 1 voor een op beeld komen

de plaats van een vast gelegde sateliet is te verstellen met resync actuator in het menu

 

su6 krijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...