Ga naar inhoud


LT 8700 instellen


ahulf

Aanbevolen berichten

Ik kreeg onlangs een LT 8700 met een 2-tal schotels met motor, een van 120 cm en een van 60 cm met ferrite polarisator.

De echostar is ongeveer 6 jaar niet gebruikt en nu wik ik hem uitproberen.Omdat ik een beginner ben stuit ik op een aantal probleempjes. Bij het instellen van de LNB kan ik kiezen uit

1-adjust DRO

2-LNB Actuated Dish Quatro Band

3-LNB fixed dish

Nadat ik nummer 2 koos, kreeg ik een submenu met 4 bandkeuzen : C , Ku-low,Ku-High en S.

Welke keuze moet ik maken?

Verder krijg ik bij SATSTORE telkens een motor error.

De bedrading heb ik niet verwisseld zodat de reed-switch denk ik niet kapot is.Hoe kan ik dit chequen?

De bedrading is een 7-draadse kabel waar geen mantel omheen zit.Zou dit de motor error kunnen veroorzaken?

Bij de actuator zitten 2 aansluitingen voor de voeding,die ik op M1 en M2 heb gezet.Verder een aansluiting voor Puls en eentje met een omgekeerde T,deze heb ik aangesloten op pulse en GND.Ook is er een aansluiting +5V .Moet deze worden aangesloten op +5VDC bij POLARIZER ? Verder kan de motor apart geaard worden .Is dit noodzakelijk?

De schotel hebben onderaan een schaalverdeling.Deze heb ik op 52 graden gezet(ik woon tussen Dedemsvaart en Ommen).

Wie kan mij helpen om beeld te krijgen.

Groeten Ahulf

--------------------

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


met "adjust dro" kun je een kleine afwijking in frequentie van je LNB korrigeren. Wanneer je dit goed doet kun je settings van internet rechtstreeks overnomen. Stel je dit niet in dan zul je waarschijnlijk moeten fine tunen /korrigeren voor je LNB. Om te beginnen kun je deze waarde op 0 laten staan. Wanneer j beeld hebt kun je deze waarde aanpassen zodanig dat jouw optimale ontvangstfrequentie klopt met de frequentielijst (bijvoorbeeld de bijlage uit de Satellite) die je gebruikt voor instellen zenders.

 

"LNB ACTUATED DISH" en "LNB FIXED DISH" komen overeen met de beide LNB aansluitingen achterop de LT8700. Je kunt er dus twee LNB's op aan sluiten waarbij actuated LNB gekoppeld is met de positioner.

 

De instellingen per LNB moeten kloppen met de LNB die je wilt aansluiten. Wanneer je een werkende set hebt gekocht staan deze al goed. Zo niet dan moet je achterhalen wat voor een LNB je hebt. Voor normaal gebruik zijn met name de Ku-Low en Ku-High instellingen van belang.

 

Motor error kan van alles zijn. Meest waarschijnlijke lijkt mij dat je de bedrading niet goed hebt aangesloten en logische bedrading zou zijn,

- 2 aders voor de motor op M1 en M2 ( + / - )

- 2 aders voor het reed kontakt ( pulse / ground )

- 3 aders voor de polarizer ( 5vdc / pulse / ground )

maar weer is dit niet 100% zeker. Motor error kan komen doordat je het reed kontakt met verkeerde aders hebt bedraad of je hebt de + en - van de motor verwisseld. Dit laatste lijkt mij het meest logische gezien je meldt dat het bij de 'satstore' functie optreedt.

 

Probeer eerst beeld te krijgen op een enkele satelliet bijvoorbeeld Astra. Ga daarna pas proberen de schotel automatisch te laten draaien. Het eerste zou vrij gemakkelijk moeten lukken terwijl het draaibaar opstellen onmogelijk is wanneer je niet weet of je sowieso wel ontvangst hebt.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...