Gast Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Hi, Ik heb het volgende probleempje, dat ik af en toe blokkerig beeld heb. Dit gebeurt voornamelijk als er een behoorlijke stevige wind staat ( 6-7 ) vanuit het noorden, terwijl de schotel aan een gedeelte van het huis waar het windstil dan is ( zuiden ). Heb al gekeken naar de ophanging van de schotel, maar die staat muurvast. Mijn idee is van het beeld; op circa 90 meter van ons huis staan de hoogspanningsmasten van Diemen naar Lelystad. De hoogspanningsdraden zitten tussen de 70 en 110 meter hoogte. Als ik nu achter de schotel sta kijkt die in de richting van die draden. zou het mogelijk zijn dat door die stevige wind de draden beginnen te schommelen en dat zo de signalen beinvloed worden? oplossing: zou een grotere schotel helpen. Jan
Gast Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Of de draden in de weg hangen kan je hier bepalen. Maar ik denk dat je schotel niet goed uitgericht staat...
Bigfoot Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 De schotel kijkt onder een hoek van 30 graden. Dus op 90 meter van je huis gaat de "beam" op 45 meter hoger dan je schotel langs. Dus die zou onder de draden doorkijken tenzij ze door de wind een enorm stuk naar beneden zwiepen. Hoeveel % signaal heb je normaal gesproken?
Gast Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 @Lancelot, de eerste keer tijdens het ophangen en afregelen van de schotel merkstrepen gezet toen ik de optimale signaal en qualiteit had. Die merkstrepen zijn niet verschoven tov elkaar. Dus ik zou zeggen, hij staat goed uitgericht. @Bigfoot, de signalen die ik heb zijn tussen de : signaalsterkte: 78-80% qualiteit: 76-82% Dit geldt voor zowel Astra als Hotbird. Met gewone omstandigheden zoals de afgelopen dagen geen probleem, maar toen met die wind van ong. 10 dagen terug viel het me op. Ik heb inderdaad aan de hand van het plaatje ook richting die draden gekeken, en wat me wel opvalt dat is dat ik de onderste draden een beetje kan zien op het laagste punt van de doorhanging van de draden. Dus mischien wat Bigfoot schrijft, het doorzwiepen van die draden, kan het probleem zijn. Ik zal eens proberen te achterhalen hoeveel die draden kunnen doorzwiepen bij een harde wind. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
Bigfoot Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Misschien dat de draden extra storen omdat het electriciteit betreft? Mogelijk dat satelliet signalen daardoor gestoord worden maar ik ben geen natuurkundige.
Gast Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 @allen. Heb afgelopen weekend mijn schotel wat lager gehangen, ong. 20 cm, en geen last meer. Ook niet tijdens het onweer van afgelopen zondagavond/nacht. Bedankt voor jullie reactie's. topic kan wat mij betreft gesloten worden. Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen