Ga naar inhoud


Xtreme STR ombouwen tot PVR versie


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Wegens een te snelle aankoop van mijn Xtreme STR blijkt achteraf dat de mainboard niet is voorbereid voor de aansturing van een HD en zou ik deze zelf willen ombouwen tot PVR versie (en de garantie voor lief nemen).

Technisch moet het mogelijk zijn aangezien de hoofdprint identiek schijnt te zijn op een aantal componenten na en de specifieke firmware.

Als je dan ook nog de loader of PVR-firmware gaat patchen zodat deze in de STR-versie geladen kan worden (wegens hardwareversiecheck) zou het theoretisch alleen het bijsolderen betekenen van de extra SMD-componenten, connector en aanpassing van de voeding.

 

Is er al iemand die de verschillen in componenten heeft opgesomd tussen beiden de PVR en STR- PCB's en diens voedingen?

 

Een aantal knutselaars (waaronder ik) zouden er heel blij mee zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan dit niet. MoBo is anders opgebouwd en het simpel plaatsen van en aantal componenten zal dus niet gaan lukken. Ik heb zelf een PVR-Ready gekocht hoewel deze door de nederlandse importeur als sprookje benoemd wordt. Heb hem in Noord-Nederland goedkoop gekocht € 369,= (en nog wat korting) en zelf een HD erin gezet. Voor € 435,= klaar !!!

 

Mogelijk kun je hem nog ruilen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

MoBo=MotherBoard (of in het nederlands Moederbord) Maak hem even open en kijk of er aan de rand plaats is voor een IDE connector. Zo ja, dan is er mogelijk een kans.

 

Jammer dat je niet meer kunt ruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zit een 40-polige header aansluiting t.b.v. de IDE flatcable op de print. Ook alle posities waar SMD componenten zouden moeten zitten rondom de IDE aansluiting zitten op de print.(welliswaar zonder componenten dus)

Op bepaalde websites staan foto's van de Xtreme PVR-print en ik kan zien dat het layout van de bord indentiek is maar er zijn kortweg een paar componenten rondom de IDE aansluiting weggelaten op de PCB van de STR en de firmware is natuurlijk aangepast. Op duitse forums is er al over gesproken dat het moet kunnen. Is nog maar even afwachten op iemand op het net die beiden modellen in bezit heeft en de mogelijkheid heeft om de waarden(lees opschrift) van die componenten op te sommen en te publiceren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...