nokiadbox Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Hallo satvrienden: Ik heb een nokia 9500 tuner met oneOmandit software,en een pace positioner msp995.Een sat4all lid heeft voor mij een ADP 01 adapter uit polen geregeld.Deze adapter vertaald het diseq commando naar het pace protocol.Dus de tuner kan nu de positioner msp995 aansturen waarop mijn actuator is aangesloten.Dit werkt allemaal via een satmaker kanaal. Nu mijn vraag:Is het ook mogelijk door alleen een programma nummer te kiezen de schotel naar de juiste positie te laten draaien,en dan ook beeld te krijgen. Ik heb al in het groene menu wat settings gewijzigd,de schotel draait ook wel door alleen programmma nummer te kiezen maar dat krijg ik geen beeld.Ik moet dan eerst naar de LNB menu gaan en een keer LNB 1 op on zetten. LNB 3 staat ook op on om het geheel te laten draaien.Laat ik LNB1 ook op on staan dan draait hij alleen via een satmaker kanaal waar alles op 0 staat behalve de audio pid,die bepalend is voor de schotel positie. Het is een beetje moeilijk uit te leggen,want je kunt zoveel software settings wijzigen.De adapter werkt wel,maar ik denk dat mijn probleem een instellings fout is. Weet iemand misschien de oplossing. Alvast bedankt.
nokiadbox Geplaatst: 9 mei 2003 Auteur Geplaatst: 9 mei 2003 Beste sjaak; Bedankt voor jou reactie,maar ik weet niet wat je bedoeld met voor ieder kanaal eenmaker aanmaken.Ik kan nu een programma nummer ingeven b.v. 870 en dan draait hij netjes naar de sirius (TV 1000),maar dan geen beeld.In het LNB menu een keer LNB1 op on,of tuner een keer aan en uit dan beeld.Vervolgens programmma nr 4 en dan draait hij weer netjes naar de Astra,maar dan weer geen beeld,dan weer de bovenstaande procedure en dan weer beeld.Dus hij kan wel via een programma nummer keuze naar de juiste sateliet gaan maar ik krijg dan niet meteen beeld ook niet door even te wachten.Volgens mij heeft dat met die LNB 3 instelling te maken die ik gebruikt heb voor te draaien. Ik hoop dat er toch een oplossing voor is, of komt want volgens mij moet dat kunnen want voor ieder probleem is een oplossing groetjes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen