Gast Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Denken jullie, dat het mogelijk is om met een duoblok astra en hotbird, in een triax 88 cm ook de astra 2d binnen te halen? Met dank, jurgen
Gast Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Ik denk het niet. Het verschil tussen beide posities is 28,5° - 19,2°. Dat is een dikke 9°. Daar treden toch wel behoorlijke ontvangst verliezen bij op. Maar je kunt het wel uitproberen omdat Astra 2D al uitzendt. Met dat duoblok begrijp ik je niet helemaal. Eén Duoblok voor Astra/Hotbird gaat wel. Voor Astra 2D zou je er dan een losse LNC bij moeten plaatsen. Als je in het westen van NL woont gaat het misschien wel met een beetje geluk. Ik woon in de buurt van Frankfurt/M. en daar heb ik Astra 2D met een schotel van 1,20 mtr. goed. Maar de Astra´s op 19,2° zijn duidelijk sterker.
Gast Geplaatst: 9 mei 2003 Geplaatst: 9 mei 2003 Ik heb keiharde ontvangst op astra 2 met een 64cm triax + alps lnbf!, weet niet of alle transponders werken, maar veel wel!. Kwestie van goed uitrichten, heb het met een Horizon HDSM meter gedaan, kun je direct bit error rate aflezen. Met een beeper lukt dit denk ik niet!.
Gast Geplaatst: 10 mei 2003 Geplaatst: 10 mei 2003 Ik snap niet precies wat je bedoeld eigenlijk. Een duoblok heeft twee koppen die zo een 6 graden uit mekaar liggen. Dus je kan zelf uitrekenen wat je ermee kunt ontvangen. 7 oost en 13 oost, of 13 oost en 19 oost, etc etc
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen