Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi heb pas een schoteltje van 78cm en lnb 0,3 db invac....

en vraag me af ,wat en welke satellieten kan ik daar mee ontvangen ik heb gescand en krijg er maar 5

astra 1, hotbird, telcom, turksat en sirius.

alle reply welkom of misschien lijstje met afmeting schotel wat te kunnen ontvangen met welke diameter , anders koop ik een grotere

groetjes danny

Geplaatst:

dan is je afstelling niet goed. Ik ontvang met mijn 78 cm triax 25 satelieten. Dus ga nog maar eens opnieuw e.e.a afstellen. succes

Geplaatst:

Ik neem aan dat je satelliet- en transponderlijsten in orde zijn, anders heb je ook daar nog een probleem.

Verder is afstelling van je draaibaar systeem iets wat veel tijd en fine-tuning vergt. Hoe verder je naar het oosten of westen draait, hoe eerder je kans hebt op afwijkingen. Afstellen daarvan moet subtiel gebeuren. Als door, bij westelijke satellieten het met de hand iets omhoog bewegen van de schotel beter ontvangst oplevert en het bij andere oostelijke satellieten op dezelfde manier beter ontvangst oplevert staat de hoek van je rotor te ver naar achteren. De Clark belt van je schotel staat dan te bol. Omgekeerd, heb je bij het met de hand naar beneden duwen van je schotel zowel bij westelijke als oostelijke satellieten beter ontvangst, dan staat de hoek van je rotor te ver naar voren. Clark belt te vlak.

Nog ingewikkelder, westelijk omhoog duwen beter ontvangst en oostelijk naar beneden beter duwen beter ontvangst, dan staat de NULL positie van je rotor te veel naar het oosten, verdraaien van je rotor naar het westen op je muursteun is dan de oplossing. Omgekeerd, westelijk naar beneden en Oostelijk omhoog beter beeld, dan dien je de rotor iets naar het oosten te verdraaien. Dan moet je alles nog opnieuw bekijken en zodoende beetje bij beetje trachten beter af te stellen. In veel gevallen zul je iedere geprogrammeerde satelliet weer opnieuw moeten opzoeken en weer vastzetten. Dus beetje bij beetje verdraaien is wel het advies hier...

Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch

Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)

Geplaatst:

Ik heb ook een Triax 78cm en ik ontvang alles wat haalbaar is met deze afmeting, 't enige wat ik niet ontvang zijn sommige zenders op de eutelsat op 16 graden, zo kan ik bijvoorbeeld geen TMF Vlaanderen ontvangen.Ik ga dan ook eind deze maand voor een 1.10 cm.Terwijl ik op hispasat wel alles wat mogelijk is kan zien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen