Ga naar inhoud


Micronik 1200S instellingen?


Gast

Aanbevolen berichten

Firmwareversie 12133 (verschijnt ook in de display) heeft iemand eventueel de laatste versie 12136 voor mij?. De Kanalen blijven na zoeken niet bewaard, ergens moet nu een of meer instellingen fout zijn. Mijn vorige firmware versie was 12-99.

Gegevens/instellingen van de Micronik 1200S:

 

LNB = No.1

LNB Type = Universal

LO1 Freq. (0 kHz) = 9750 MHz

LO2 Freq. (22kHz) = 10600 MHz

Connection = Direct

 

Kanalen zoeken:

Sateliet 19.2 EBKu = Astra1

Transponder Freq. = auto

Polariteit = auto

Symboolrate = auto

Alleen ongecodeerd = nee

Gevonden tv-kanalen 305! en Radiokanalen 167, na bewaren kan ik niet voor tv-kanalen kiezen (item is niet beschikbaar)

 

Het volgende geprobeerd,

Geavanceerd zoeken:

Sateliet = Astra

Transponder Freq. = 12143 (waarde van een andere ontvanger)

Polariteit = horizontaal (waarde van een nadere ontvanger)

Symbool Rate = 27500 (waarde van een andere ontvanger)

Video PID = 8191 ?

Audio PID = 8191 ?

PCR PID = 8191 ?

Gevonden tv-kanalen 305! en Radiokanalen 167, na bewaren kan ik niet voor tv-kanalen kiezen (item is niet beschikbaar)

 

Verder komt de ontvanger met de melding dat er geen signaal is (de tijd wordt dus ook niet gesynchroniseerd). Met een ander merk ontvanger (voor test) op dezelfde LNB kan ik gewoon de kanalen ontvangen en dus is er ook signaal en het LNB is ook goed! Met zoeken via de Micronik worden wel een aantal tv-kanalen gevonden maar je kunt na het bewaren geen van de gevonden tv-kanalen kiezen. De keuze tv-kanalen is gewoon niet beschikbaar.

Wie kan mij op de goede weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je LNB instellingen zijn gelijk aan de mijne, en ook die voor kanalen zoeken lijken OK. Ik neem aan dat je de aanwijzingen onder aan het scherm nauwkeurig opvolgt :-)

 

Zijn de "Antenne" instellingen OK? LNB: No.1, Positioner: none. De bovenste signaalsterkte-balk is bij mij 95 en de onderste 100%. Daaronder de mededeling: TV Box has been tuned. Als dit laatste niet het geval is, zal niets lukken!

 

Ik zelf heb 1.36A, alles werkt, ook Seca2. Als ik je E-mail adres heb kan ik die opsturen, maar in ZIP formaat is dat 560 KB.

 

Heb je al overwogen de zenders m.b.v. een settings editor te laden? Kan ik evt ook opsturen, is ongeveer even groot. Deze editor kan een settinglijst voor de Nokia 9500 importeren; deze zijn overal te vinden.

 

Stuur maar een p.m. als er nog iets is.

 

Ciao, Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...