Gast Geplaatst: 4 februari 2001 Geplaatst: 4 februari 2001 Ben aan het puzzelen geslagen met de datum voor C***** D******* maar kan geen logica vinden.<BR>Dezelfde redenering als bij S*** gaat niet op want als ik hex 06 22 terugreken naar Binair kom ik op 0000011000100010 de eerste zeven digits voor het jaar brengt 3, de volgende 4 digits voor de maand brengt 2 en de laatste 5 digits voor de dag brengt 2.<BR>Ik kom dus op 02 feb 1993 dit lijkt mij niet goed.<BR>Is er iemand die kan vertellen hoe de datum nu precies werkt
Gast Geplaatst: 5 februari 2001 Geplaatst: 5 februari 2001 was misschien ooit zo bedoelt, maar er zit geen logica meer in. Je moet wel het actueele datum gebruiken
Gast Geplaatst: 6 februari 2001 Geplaatst: 6 februari 2001 Voor de datum gebruik je dDate. Hiermee kun je de datum invullen en je krijgt heel mooi de goede hex terug, en anders om.<P>Greetingz Olaf
Gast Geplaatst: 6 februari 2001 Geplaatst: 6 februari 2001 Volgens mij is het heel simpel. Ergens in het jaar 97 o.i.d. is de datum op 1 gezet en sindsdien is men de dagen gewoon door blijven tellen. Stel dat het nu 1000 dagen later is dan is de datum in het hexidecimaal stelsel:0*16^3+3*16^2+14*16^1+8*16^0.<BR>Dit is dus 0 3 14 8. Omdat 14 niet bestaat wordt dit e. De datum 1000 dagen na de begindatum is dus: 03e8. <BR>Ik geloof dat ik dit ooit heb gelezen in de zg. REVOX-faq.
Chismaneric Geplaatst: 6 februari 2001 Geplaatst: 6 februari 2001 Logica in de datum heb ik niet kunnen ontdekken. Het lijkt wel stap voor stap<BR>te gaan (en inderdaad per provider te<BR>verschillen). Als je eenmaal een datum<BR>weet kun je gewoon elke dag 1tje optellen.<BR>Met een season interface kun je de<BR>datum van providers zien en dan per<BR>provider de datum berekenen. Ik heb een tijdje geleden voor C+, D+ en STREAM <BR>de data gekregen en die (voor mijn gemak)<BR>in een progje gestopt. <P>Ddate heb ik nooit kunnen vinden. Er is<BR>wel zoiets voor Linux (en ik heb gehoord<BR>voor DOS), maar dat is door de provider<BR>afhankelijkheid van deze datum natuurlijk<BR>onbruikbaar.<P>Leen
Chismaneric Geplaatst: 7 februari 2001 Geplaatst: 7 februari 2001 Heb intussen van een aardige gever ddate<BR>gekregen. Dat lijkt inderdaad geen verband<BR>te houden met de datum zoals die op de<BR>kaartjes voorkomt. Ook mijn eerder hypothese:<BR>neem een datum voor een provider en tel<BR>er telkens 1tje bij op geldt kennelijk<BR>niet voor alle providers (voor C+ lijkt<BR>wel te werken, maar voor andere verspringt<BR>de datum helemaal niet). De enige manier<BR>om achter de datum te komen lijkt loggen.<BR>Sorry voor de door mij gecreerde verwarring.<P>Leen
Aanbevolen berichten