Laverda Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 Alle allemaal, Weet iemand of je ook een swapfile van 128MB op een Compact Flash kaart van 128MB kunt maken. Als dit kan heb je niet steeds het probleem dat de db zich verslikt omdat hd eerst op opspinnen. Dutvhy Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Romeo_ Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 als je het opspinnen vergeet dan is een harddisk sneller dan CF The Source is Out There....
tCC Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 dan heb je nog het probleem dat je niks aan je CF hebt als je ook nog eens je HDD wilt gebruiken.. zo'n USB pen drive lijkt me eerlijk gezegd een betere optie... domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Romeo_ Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 Met een USB memorystick kan je weer wel je harddisk tezamen gebruiken. The Source is Out There....
Romeo_ Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 ik gebruik hem al .. Citaat: mkreiser FORMAT : mkreiserfs -f /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc/ memorystick MOUNT : mount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc /mnt NB: uitvoeren van deze code hierboven is geheel op eigen risico. Ken je geen linux en je maakt een fout (shit kan happenen) dan is dat je eigen schuld. Fout overtikken van bovenstaande kan er voor zorgen dat je de verkeerde hardware formatteert. The Source is Out There....
XC90 Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 Dit wordt echt interessant! Ik vroeg me al af welke drivers de image die CD/DVD met HD tesamen kan gebruikt. Maar dat de scsi driver ook voor een USB pendrive werkt is super. Grtz, XC90
Gast Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 Swap op flash is heel goed mogelijk, het is gewoon aan te sturen als een harddisk. Hou er alleen wel rekening mee dat Flash geheugen een beperkte levensduur heeft, max 1 miljoen schrijf operaties (lezen boeit niet). En juist in een swap file wordt ontzettend veel en vaak(!) geschreven. Je flash kaartje zal dus niet al te lang meegaan (geen jaren in ieder geval). Ik zou zelf liever die flash kaartjes gebruikt zien voor je config files. Settings, extra opstart commando's voor start enigma, netwerk instellingen etc etc. Hoef je niet elke keer weer alles opnieuw in te stellen na een flash erase (flash erase gaat ook vervelen).
Gast Geplaatst: 13 mei 2003 Geplaatst: 13 mei 2003 Maar hoe zit het dan met de usb diskkey, werkt dat ook dan? Als dat zo is, dan gebruik ik liever een usb diskkey omdat deze geen beperkte levens duur heeft
Gast Geplaatst: 15 mei 2003 Geplaatst: 15 mei 2003 Ook een USB diskkey werkt met flash geheugen en alle flash geheugen heeft hetzelfe 'euvel' het gaat niet eeuwig mee. Voor 'normaal' gebruik zul je er niks van merken. Dacht dat flash ongeveer 1,000,000 keer beschrijfbaar was. Voordat je aan fototjes, e-mails of andere zooi 1 miljoen keer naar je flash hebt geschreven ben je wel even bezig. Denk dat je dat ding voor die tijd allang verloren bent. Als swap file is echter een ander verhaal, dan wordt er continu naar het flash gescreven dus heb je in een paar seconden tijd misschien wel enkele tientallen schrijfbewerkingen. En dan gaat het hard. Flash is gewoon niet geschikt voor een swap file.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen