rudolfdebeer Geplaatst: 15 mei 2003 Geplaatst: 15 mei 2003 Technisat Skystar2 PCI DVB PVR en RedHat 8.0 psyche en DVR. Wie heeft dit al aan de gang gekregen? Schijnt onder suse enigszins aan de gang te krijgen zijn. Maar Suse krijgt van mij geen geld meer voor houtjes touwtjes en plat zoeken in de support database en alles anders regelen. Elke nieuwe versie weer alle drivertjes zoeken en alle soft opnieuw bij elkaar zoeken. Bij RedHat gaat heel veel in een keer goed, automatisch. Wat kaler maar geen gemorks. Groeten, Rudolf N.B. Probleem is dus die ss2 driver die circuleert die Kernelversie afhankelijk is en B2C2 die geen interesse in kleine man support heeft, alleen big business, liefts internet providers over sat. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
frozen-sky Geplaatst: 23 mei 2003 Geplaatst: 23 mei 2003 Ik heb nog nooit met DVB onder linux gewerkt, maar als er een driver is kan je deze toch gewoon tegen je huidige kernel aan compileren en ben je klaar :-) of zie ik dat verkeerd. Over SuSe of RedHat.. kijk eens naar Debian, is wel wat lastiger maar ok. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 23 mei 2003 Geplaatst: 23 mei 2003 Bij mandrake kan je een automatische hardware detectie laten doen, hier is een kleine kans dat deze ze automatisch terugvind, anders gewoon in je shell een beetje compilen. :-) Weet niet of er in redhat een soort hardware controle centre zit. Greetz {Spirit}
rudolfdebeer Geplaatst: 23 mei 2003 Auteur Geplaatst: 23 mei 2003 Nou waren ze in italie er ook al achter dat RH 8.0 de kernel gecompileerd heeft met gcc 3.xx versie terwijl de ss2 driver een gcc 2.xx gecompileerde kernel vergt. Nu schijnt kernelcompilatie in RH 8.0 nogal tegen te vallen vooral als je alleen de kale versie hebt. Een enkeling beweert dus nu met een gcc 2.xx opnieuw gecompileerde versie de zaak draaiende te hebben aldaar. Mandrake hardware detectie evenals Suse hardware detectie s****!!. RH 8 funktioneert. RH8 detecteert de B2C2 chip wel maar kan de mismatch driver niet laden. de driver is een gcc 2.xx gecompileerde. Load_B2C2 driverkernelversie -f heeft dan ook geen zin. (RH 8.0 Psyche is kernel 2.4.8-18 tegen in de ss2 driver naliggende aanwezige driver voor 2.4.17) Bij wat ouderwetse Suse wel, is nog gcc 2.xx. Suse heeft echter flinke problemen altijd gehad met videokaarten en tv-kaarten überhaupt. Ik blijf niet hobbien. Ik wil zoiets ook wel eens gebruiken ipv constant de-buggen op non-supported hardware. Een Nvidia Geforce 4 is nu toch wel standaard en Suse heeft daar toch problemen mee. Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
frozen-sky Geplaatst: 24 mei 2003 Geplaatst: 24 mei 2003 tja. je wil linux gebruiken of niet. :-) je kan natuurlijk ook linux gentoo installeren, dan wordt alles gecompiled :-) Afhankelijk van de software & hardware ben je dan al gauw een paar dagen aan 't compilen. Maar je kan toch gewoon even linux-2.4.20 kernel downloade en die compilen. Wat voor een gcc versie zit er dan in redhat. Ik weet dat redhat zich nog wel eens op glad ijs wil begeven omdat ze altijd vooraan willen lopen. Nu hebben bij de laatste redhat versies een aantal experimentele patches toegpast! Hiep hoi in je productie omgeving. Opzich kan ik je debian wel aanraden. Loopt wel een beetje achter maar is stabiel en heeft erg makkelijk software managment. Ok, geen hardware detectie, maar volgensmij wil je dat ook helemaal niet. 1 keer kernel compilen en je bent klaar. Je kan natuurlijk altijd overstappen op windows. Maar dat wil je echt niet. :-) BTW. Kijk eens naar MythTV daar kan je hele coole dingen mee doen met een SAT kaart. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen